Måndag

Ny vecka, nya tag. 
Idag jobbade jag dag, mamma skjutsade in mig till jobbet idag igen, riktig lyx att få skjuts alltså. 
Fast det är jobbigt och dubbelt så mycket att göra på dagen så gillar jag att jobba dag. När kvällspersonalen kommer så ska vi som har jobbat dag gå hem två timmar senare, det är alltid en härlig känsla. 
Fick sluta en timme tidigare idag, det var så få patienter och det flesta av mina var uppe på operation så fanns inte så mycket att göra. En lung dag med andra ord. 
 
När jag kom hem från jobbet kände jag spontant för att laga middagen. Gjorde gratinerad falukorv med potatismos. Sjukt gott blev det och den fick tummen upp av hela familjen. 
Efter middagen somnade jag i två timmar.
 
Och nu ska jag strax kolla på missade serier och mysa ner mig i sängen. 
 
Kan knappt tro det själv när jag säger det här men.. Jag är ledig imorgon och på onsdag!!! Men jag är alltid medveten om att jobbet kan ringa efter mig så jag får åka in och jobba. Men det tar vi då i så fall! Nu ska jag njuta! 
Stort glas vatten och godis har jag laddat med. Jättesura godisar. Just när jag har lingonveckan måste jag verkligen ha sura godisar. Inte lite sura utan jättesura. Antingen de eller citronmuffins med citronfyllning. Helt knäppa grejer haha. 
 
Jaja, nu ska jag mysa ner mig i sängen. Undra vad jag ska göra imorgon? Har ju förhoppningsvis en hel dag på mig att göra vad jag vill.. Haha, kommer bli rastlös :) 
 
Har en kollega på jobbet som är expert på inbakade flätor. När man vill ha en fläta går man direkt till henne :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0