Inflammation?

Igår jobbade jag kväll och idag jobbade jag dag. Men det gick bra att gå upp imorse ändå. Trött men väl på jobbet så flöt allt på trots endast 4 timmars sömn. 
Idag har jag slitit med att ta blodtryck på alla patienterna. Det har varit riktigt kämpigt och gjort ont.. Det är nått knas med mitt öra och det har det varit i ett par veckor nu. 
Det började med att en knöl började växa på min högra öronsnibbe. Den blev större och större och gjorde ondare för varje dag, till slut så nådde den mitt örhänge så jag sov en natt utan örhängen och så tvättade vi av hela örat med ett speciellt medel. Jag har aldrig haft problem med nickel och dessutom så är mina örhängen äkta silver så det har inget med det att göra. 
För några dagar sen så slutade knölen att göra ont men den är lika stor och läskig. 
Men idag värkte det i mitt öra som attans. Själva hålet in till örat är helt rött och jag misstänker inflammation. Hålet in till örat är svullet och jag kan inte ens ha hörlurar på mig. 
 
Så idag när jag skulle ta blodtryck så funkade det inte att ha stetoskopet på mig. Stetoskopen sitter alltid så himla hårt.. Men jag fick hjälp av patienterna lite, men vilken pina alltså.. 
Inte nog med det, har gått runt hela dagen och kallsvettats.. Tempen har jag hållt koll på hela dagen men anar att det har med inflammationen i örat att göra.. 
 
Jaja, imorgon jobbar jag dag igen. Min mami är världens bästa. Hon går upp 06 imorgon och skjutsar in mig till jobbet. Vilket betyder att jag får hela 1 timmes mera sömn! Kan alltså sova till 06 imorgon! Den timmen kommer göra mycket. Hoppas det är bättre med örat imorgon, annars måste jag nog kolla på upp det.. 
 
Ledsen tjej! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0