jobbhelgen

Skulle inte jobbat i helgen men blev inringd så fick jobba hela helgen. 
I fredags var det som sagt mycket jobbet när vi var underbemannade. Alla fick jobba över en timme och några sov kvar på jobbet för att det hann bli så sent. 
 
I lördags så jobbade jag kväll. Det var mycket lugnare då. Allt flöt på och än en gång fick jag sticka en patient i armen OCH än en gång så lyckades jag på första försöket. Så jävla gött!! :D 
 
I söndags så jobbade jag också kväll. Innan jobbet var ja iväg en sväng med mamma. Fick en ny mascara som var glittrig, använde mitt presentkort på HM som jag fick av Leo, köpte ett jättefint linne och så köpte jag en till av mina favorit bhar. Finns ingen bättre bh än den, man känner inte ens att man har på sig någon. 
Kvällen på jobbet var också lugn. 
Köpte ett nytt månadskort. 790kr blev priset nu eftersom jag är 20.. Helt sjuka priser tycker jag. 
 
Igår (måndag) jobbade jag dag. En patient som jag har haft i flera veckor fick åka hem den dagen. Han kom till mig hoppandes på kryckor och så gav han mig en bamsekram och sa "jag har haft det så himla bra här, fortsätt som du gör så kommer du gå långt". Fällde en tår inombords när han sa så.  Blev glad för hans skull att han äntligen fick åka hem men jag hade gärna haft kvar honom ett tag till. Så himla snäll. Han var från Gotland och varje kväll serverade jag honom te. Och när han sa te så blev det "tääe" och då svarade jag alltid "självklart ska du få ditt tääe" haha, vi båda skrattade åt det. Kommer sakna det haha :) 
Och dessutom så kom lönen idag! 
 
Idag har handlat min första julklapp för i år. Hittade en gullig grej till mamma som jag har gömt längst in i garderoben inuti en tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0