Inget halloween firande för mig i år.

Världens godaste mat hos Moma och dessutom så plockade jag ihop matlådor till jobbet så jag fick Momas mat till middagen också. Hade efterrätt med mig men den hann jag inte äta, var rätt mycket att göra i slutet. Men det har varit en bra jobbkväll. Har skrattat jättemycket hela dagen, t.o.m patienterna märkte av att jag var extra glad och skrattig. 
Nu är jag i alla fall hemma. Ska mysa till missade serier och sen sova. Imorgon väntas en ny jobbkväll. Längtar faktiskt. Sen på måndag måste jag verkligen ta tag i en viktigt sak. Ska ringa och skälla lite för att dem inte har hört av sig. 
 
När jag åkte hem från karolinska ikväll så lyste hela kyrkogården upp. Det var som att det brann, så mycket lyste det. Det var kö för att komma in till karolinska på dagen, alla skulle till kyrkogården och dem varnade på radion att det kommer vara köer på vägarna. Men det är så himla mysigt så imorgon innan jobbet ska jag med mamma till kyrkogården för att tända ljus. Mysigare att göra det på kvällen men eftersom jag jobbar till 21.30 imorgon så gör vi det innan jobbet. 
 
Alltså måste bara skriva det här. Idag på jobbet när jag och en kollega skulle hälsa på patienterna, fick jag så fina komplimanger.
Varje dag när man börjar sitt pass så går man till patienterna och hälsar och berättar att det är vi som kommer jobba ikväll. Patienterna som jag hade ikväll hade jag dagen innan så jag kände patienterna litegrann. När vi gick till en patient för att hälsa så ler han jättemycket när vi kommer och så säger han "den där tjejen är jättetrevlig och duktig, hon gör alltid sakerna rätt och kommer alltid på en sekund när man ringer på larmet".
Alltså, jag visste knappt vad jag skulle svara, blev så himla glad när han sa så. 
Inte nog med det, när vi går till nästa sal så säger den ena patienten "åh vad glad jag blir att det är du som ska jobba ikväll. Du är en sådan glädjespridare, hela salen lyser upp när du kommer in och du är alltid glad och ler jämt". 
Hur gulligt!? Blev så himla glad. Det behövs så lite sen blir hela dagen så mycket bättre. Blir så glad av positiv respons och att patienterna trivs med mig. Det gör hela jobbet så mycket enklare och roligare. 
 
Haha, nu ska jag avsluta detta och se film! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0