14,5 timmars pass imorgon

Längtar just nu men imorgon efter halva dagen kommer jag inte vara lika glad över det haha.. 
Men jag känner också att det ska bli intressant att ha samma patienter hela dagen, från morgon till kväll. 
 
Idag var det lite kaotiskt på jobbet. Ett akutlarm med hjärtsparkare som det kallas på våran avdelning. Varje sekund är utviktig! Men allt gick bra och i slutet ville patienten ge mig en kram efter allt och så sa han till mig 
"Tack för att du är som du är, du gör allt rätt och det är som om du vet hur ont vi har det." Går inte att beskriva, dessa ord gick rakt in i mitt hjärta. Mitt härliga jobb alltså..! 
 
Jaja! Efter jobbet handlade mamma och jag det mesta inför fredagens middag med vännerna. Så nu är det klart, resten fixas på fredagen. 
 
Men nu ska jag sova. Alarmet ringer som vanligt 05. Vem vet? Jag kan ber om att få jobba dubbelpass fler gånger haha? Kan tänka mig det eftersom när jag precis ska sluta så vill jag inte sluta, jag har mer energi att ge och har hela tiden sagt att jag skulle kunna jobba nästa pass och nästa och nästa. Så känns det i mig så tror dagen imorgon kommer gå finnemang! 
 
NU SOVA! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0