Helgen

Under veckan har jag jobbat så finns inte mycket mer att säga om det.
 
I helgen har det varit full rulle. I fredags var jag iväg med mormor och Jeppe och käkade pizza till lunch som mormor bjöd på. Sen kom Olli hem till mig på kvällen. Vi kollade på hockey VM och så spelade vi spel med ett glas pink bubbly bredvid. En mysig kväll i sig.
 
I lördags var det meningen att Olli och jag skulle åka till Gröna lund på kvällen för att kolla på bandet Fun. som skulle spela där på kvällen. Men det slutade med att Leo, Olli och jag åkte in till grönan under dagen. Olli vågar inte åka någon karusell som åker upp så för hennes del var det inte så kul. Men Leo och jag åkte för fulla muggar. Hade redan bestämt mig för att inte åka den nya Eclipse. Under dagen kom Ollis kompis + en till som heter Jonathan. Väldigt trevliga människor må jag säga. Självklart åt jag fish´n chips på grönan. Alltid lika gott.
Bandet Fun. var superbra. Alla låtar blir så mycket bättre live än när man hör dem på radion t.ex. På kvällen blev det dock kallt så att stå där i 1-2 timmar och lyssna gjorde att fötterna blev till is. Men jag hade min lilla Sid som värmde mig. Leo hade vunnit ett stort Sid-gosedjur som jag fick, supergulligt.
Efter konserten så var det bara en timme tills allt stängde. Och då skulle jag plötsligt åka Eclipse.. Det var ingen kö på någon attraktion eftersom alla köade till Eclipse. Vi var sist i kön, inga fler fick ställa sig i kön efter oss. Vi stog 1 timme i kö och jag mådde riktigt illa. Jag är ju höjdrädd, så att sitta i en liten gunga där man knappt sitter fastspänd i, gjorde inte saken bättre. Man sitter fast precis som på slänggungan förutom att dem har ett pyttelitet bälte fastspänt på en vid mindjan, inte mer än så.. Jonathan och jag var nervösa hela tiden. Resten var lugna.
Det får plats 24 stycken åt gången och vi var sist ut + 5 andra så dem började sätta oss varannan för att vikten skulle vara bra, då blev man givetvis lugnare... Fast nej..
När den väl lyfter så var det inte så farligt ändå. Föruom att det blåste som attans. Har aldrig känt sådan blåst i hela mitt liv. Så jag skakade och släppte aldrig händerna från de tunna kedjorna. Men den var inte så farlig som jag hade trott. Den var faktiskt tråkig.. Åker snabbt upp sen åker den i snigelfart runt kanske 4 varv sen åker den neråt igen och så är det slut. Utsikten var ju underbar men resten var tråkig faktiskt. Men nu har jag i alla fall testat den!
På vägen hem kollade folk på mig eftersom jag höll en stor Sid i handen. Vakterna på perrongen kollade surt på mig, som om jag inte fick bära på ett gosedjur haha.. Det är faktiskt lagligt!
Gänget stannade vid Max på vägen hem men jag åkte direkt hem eftersom jag skulle jobba dagen efter.
Mamma ringde när jag satt på tåget hem för att fråga hur långt jag hade kommit "sitter på tågen hem nu, resten åkte till max för att käka men jag jobbar imorgon så jag skippade det". Så sa jag till mamma.
När jag väl kommer hem har mamma gjort en egen maxburgare till mig + avocado oh tomater. Maxbröd med hemmagjorda angushamburgare med sås, lök och tomater i. Min mamma är verkligen världens bästa! Åt upp hamburgaren med glädje, efter det somnade jag direkt. Helt slut efter den här dagen.
 
Idag då, söndag. Jag har jobbat hela morgonen och dagen. Mamma skjutsade mig till jobbet imorse, guld värt att få skjuts. Dagen gick fort i alla fall. Sen har jag varit på IKEA med mamma och pappa för att handla hyllor osv, till rummet nere i källaren som strax är klart. Sen ikväll har jag ätit en supergod torsk som har varit inne i ugnen över en timme med hemma gjord vitvinssås. Dog så gott det var! Var hos mormor en stund och hälsade på. Hon åker till Danmark och Turkiet och blir borta en månad så ville passa på att umgås lite med henne. Nu är jag nyduschad och har en renbäddad säng att lägga mig i. Imorgon är jag ledig fast ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0