Måndag

Idag var jag ledig från jobbet. Men hade ett läkarbesök inbokat och direkt efter det ett möte inbokat. När jag är ledig på måndagar så blir det att proppa in allt den dagen som man ska göra. Allt gick bra i alla fall. Medan jag väntade på att mötet skulle börja fikade jag i väsby centrum helt själv haha.. Efter en stund kommer det en gumma och ska sätta sig vid bordet bredvid. Jag sitter då i den meterlånga soffan. När hon ska sätta sig sätter hon sig på mig nästan.. Flera meters soffa liksom.. Kan jag få ha min lilla fikaplats ifred? Sen efter en stund ringer Olli mig och då kollar dem surt på mig. Typ som att jag inte fick prata i telefonen där. Brydde mig inte utan pratar med Olli hur länge jag vill. Åt en morotskaka som var för sockrig så åt inte ens halva av den. När jag väl reser mig upp och ska gå så tar dem resten av min morotskaka och käkar haha.. Dog lite där.
 
Olli ringer mig senare på kvällen och säger att hon ska bli inlagd på sjukhuset över natten på strokeavdelningen. Säger direkt att jag ska komma, frågar om jag ska ta med något till henne. Packar hela väskan med godsaker till henne. Olli var jättehungrig, sjukhusmaten är som sagt ingen höjdare. Mamma hade gjort jättegoda mackor till Olli. Jag tog med mineralvatten, pepsi max och godis. Hon blev överlycklig av allt hon fick. Hon åt upp båda dubbelmackorna, käkade godis och drack mineralvatten. Glad att jag var med henne ett par timmar. Eftersom hon ligger på stroke avdelningen så finns det ingen tv, så det ända hon kunde göra var att hålla på med mobilen. Knappt att man får ha mobilen heller. Stackaren. Vi satt i dagrummet och spelade kort och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi kan verkligen prata om allt. Sånt som man inte ens ska säga till någon annan.
 
Blev ledsen när jag behövde åka ifrån henne.. Såg på henne att hon verkligen inte ville stanna kvar där. Ville stanna hela natten med henne men det får man inte.. Man får bara besöka patienter till 19.00 men jag fick stanna två timmar extra eftersom vi bara satt i dagrummet och pratade. Vi störde ingen.
 
Nu är jag i alla fall hemma från sjukhuset. Vilket jäkla oväder det är ute.. Snöar jättemycket, helt vitt på vägarna nu. Men det hjälper inte att klaga. Tycker faktiskt om snön. Så länge det är kallt och snö = inga myggor. Haha knäppa jag.. Men det är faktiskt mysigt med snö och kallt. Man sover så himla bra, i alla fall jag.
 
Nä, nu har jag skrivit nog med noveller på bloggen haha.. Imorgon är det jobb som gäller. Ingen ångest över det, längtar faktiskt. Älskar mitt jobb!
 
Olli rotar runt i väskan efter godsaker. Helt glad och exalterad över allt jag har med mig.
 
Olli fick en egen liten matpåse av mig. Apelsin, mineralvatten, pepsi max, godis, choklad osv osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0