Helgen

Min helg har både varit bra och den värsta på länge.
 
I fredags myshandlade jag med mamma. På kvällen myste jag framför gladiatorerna och film. Var riktigt trött så la mig tidigt.
 
I lördags var jag iväg tidigt med mamsen. Vi åt lunch ute och så var vi och kollade på bokrean. Fick med mig en verklighetsbaserad bok som jag ska börja läsa på så småningom.
Vid 2 tiden skjutsade mamma mig till den nya familjen, var riktigt nervös hur det skulle gå. Allt gick super! 10 gånger så bättre än vad jag hade förväntat mig. Barnen blev jätteglada när jag kom, deras mamma sa att barnen hade tjatat och längtat tills jag skulle komma. Så killarna tjatade på att föräldrarna skulle åka iväg. Väl själv med barnen så byggde vi pussel tillsammans och busade. Sen kollade vi på Robin hood, det var sjukt längesen jag såg den filmen och den är grymt bra tycker jag. Under filmen fikade vi med bullar och saft. Den äldsta av killarna somnade i soffan så lillen och jag umgick resten av dagen. Jag höll mig lite på avstånd när vi kollade på film så han skulle känna sig trygg med mig men det slutade med att han flyttade sig närmare och närmare och till slut satt han och myste i mitt knä. Grabben var så lugn och i slutet lekte vi med ipaden. Föräldrarna kom hem 3 timmar senare. Dem var så snälla och skjutsade hem mig.
 
Kom hem vid 6 tiden och hjälpte mamma med maten. Friterade pommes med revbensspjäl, coleslaw (?). Så sjukt gott men hann inte äta så mycket pågrund av att jag skulle hinna till Olli. Hade förväntat mig en härlig och rolig kväll med vännerna men den blev allt annat än bra i slutet..
 
Mamma skjusade mig till Olli. Och där kollade vi på melodifestivalen tillsammans med hennes mamma. Vi hade det supertrevligt. Jag och Olli var verkligen på hugget, vi dansade och larvade oss som vi alltid gör. Efter mellot tog vi alla bussen och tåget till väsby och sedan till magget. Vi alla kom in men när vi väl är inne så pajar allt. Olli och jag hade precis hängt av oss jackorna när en person skriker till låten som är just då. Vakten säger då att hon inte får komma in så det var bara att lämna tillbaka lappen och ta jackorna och gå ut. 70kr åt skogen alltså.. Gurra och Leo stannar kvar på magget men Olli och jag följer med hon som inte kom in. Lite lätt besviken var man väl, står det 4 vakter omkring en så skriker man inte rakt ut.. Men gjort är gjort!
 
Det är nu det hemska börjar.. Jag går då hem och myser ner mig i sängen innan jag somnar.
03.30 hör jag att det går folk utanför mitt fönster, tänker då att det är brorsan som kommer hem. Jag somnar om och vaknar till att det bankar på ytterdörren. Öppnar inte eftersom jag trodde det var brorsan och har han glömt nyckeln får han faktiskt skylla sig själv haha! Men sen ringer mig mobil med okänt nummer, svarar inte på okända nummer så somnar om och vaknar sedan till att ytterdörren öppnas. Springer upp ur sängen och vilka står då i min hall? Jo.. Leo och Gurra.. Dem säger att de inte kommer hem, Leo måste ta sin medicin och allt är kaos. Jag säger hundra gånger att dem ska ta taxi hem och även att det går nattbussar. Men enligt grabbarna går det inga nattbussar och dem är för snåla för att ta taxi. Leo hade tappat sin mobil och jag vet inte vad.. Jag mådde halvt dåligt, var svintrött och skulle upp och jobba dagen efter. Jag säger flera gånger att dem inte kan sova hos mig, har varken tid eller plats åt båda två. Gurra kunde knappt stå upp.. Sen tar Gurra av sig jackan och Leo tar av sig skorna bara så där, orkade inte argumentera mera så sa att Leo fick sova på soffan i köket och Gurra inne hos mig. Men det tar inte slut där..
Efter en stund ringer Gurras mobil och han pratar verkligen högt så mamma vaknar och kommer ner. Då sitter Leo på golvet utanför mitt rum och Gurra snackar ashögt i telefonen. Mamma bestämmer sig för att skjutsa hem dem, följde med mamma, det gick knappt att få med grabbarna. Gurra höll på att ramla hela tiden och Leo likså. Väl i bilen måste Gurra spy. Till slut kommer vi fram till Leo där vi släpper av killarna.
Kommer hem och är så trött att tårarna rinner och jag kan inte somna om igen efter allt.
 
Så dagen där på, söndag.. Kunde knappt jobba. Hade riktiga påsar under ögonen och jag kunde inte koncentrera mig över huvud taget. Fick sluta lite tidigare, mina kollegor såg hur trött jag var. Skämdes faktiskt.. Kommer hem och somnar i ett par timmar sen åker jag iväg med mamma till stinsen och kollar runt lite och handlar mat.
Blev tacos till middag, sjukt gott som vanligt.
På kvällen blev jag som sagt dålig. Kände redan av det i lördags men det slog till först på söndagskvällen.
 
Så ja.. En både bra och hemsk helg om man säger så. Vill bara glömma natten till söndagen.. Aldrig igen säger jag bara. Det var inte okej någonstans det där. Trodde killarna kunde fatta det själva men icke. Hela min familj vaknade. Okej om jag var själv hemma men nu var inte fallet så. Ska prata allvar med killarna nästa gång jag träffar dem.. Än en gång, detta var inte OKEJ! Just den här helgen var min mamma extra trött och behövde sova, men då dyker det här upp på natten/morgonen..
 
Orkar inte ladda upp bilderna från mobilen till datorn just nu så ni får bilder senare ikväll..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0