Akuten med Olli

Igår ringde Olli mig och sa att hon var på akuten. Mamma skjutsade då mig till danderyds sjukhus där Olli satt med hennes pappa. Bytte plats med hennes pappa så han kunde åka hem. Båda hade suttit flera timmar på akuten redan. När jag kom fick vi gå in till en sjuksköterska ganska snabbt. Hon tog lite tester på Olli. Sämta sjuksköterska jag någonsin har mött... Hon skulle ta blodprov på Olli och hon tar INGA HANDSKAR på sig!! Men det är inte det ända. Dem spänner alltid åt ett band på armen innan dem sticker. När dem väl har stuckit och ser att det kommer blod tar dem bort bandet men det gjorde inte hon! Fick typ damp när jag såg det. Sjuksköterska men kan inte ens ta blodprov rätt! Herregud säger jag bara.. Vi fick då gå till nästa väntrum där vi fick sitta i flera timmar. Olli och jag börjar bli hungriga så jag går till pressbyrån och köper mat till oss. En timme efter det får vi komma in till en läkare som pratar med Olli och testar henne på en massa saker. Sen bad han oss att sitta i väntrummet en kort stund. Men han kommer inte tillbaka på 2 timmar haha.. Han har då kommit fram till att Olli kan ha sevtotumor. Läkaren sa att det är när hjärnan inbillar sig att man har en tumör i hjärnan fast man inte har det. Han kom då fram till att Olli skulle komma tillbaka imorgon till nevrologen. Så han springer iväg för att hämta kallelsen till Olli. Då ringer vi Ollis pappa att han kan börja åka för att hämta oss. Vi sitter då kvar i hans rum så länge men han kom aldrig. Det gick en timme så tillslut går Olli och jag till väntrummet för att kolla på tv så länge. En till timme går ingen skymt av läkaren. Vi hade överseende eftersom hela akuten var fullproppad, ambulansen kom stup i kvarten och det var verkligen proppat med folk, så det är klart att han har mycket att göra tänkte vi. Men 3 timmar senare går vi ut för att fråga om någon vet vart läkaren är, bara så vi vet liksom. Ollis pappa satt ju redan i bilen sen flera timmar tillbaka och väntade på oss.
 
Vi frågar en sjuksköterska var läkaren är, då vi bara skulle få en kallelse och sen åka hem. Nu har det liksom gått 3 timmar. Vad säger sjuksköterskan till oss då? ATT LÄKAREN HAR GÅTT HEM!!!!!! Då blev jag förbannad. Vi har suttit och väntat på en kallelse i 3 timmar och så har läkaren GÅTT HEM!! Så det blev en massa krångel. Olli fick ingen kallelse, hon skulle själv ringa och hålla på med en massa skit istället. Jäklar alltså..
 
Kom hem sent men det gjorde inget eftersom jag var ledig på måndagen. Men jäklar alltså. Avskeda honom.. Nej men.. Så gör man inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0