Veckan och helgen.

Förra veckan bestod av jobb. I onsdags hade jag jobbat 3 månader på mitt jobb. Kommer jobba några veckor under sommaren också. Men för det mesta kommer vi ha sommarstängt men det veckor vi har öppet, kommer jag att jobba. Sen får vi se hur det blir med jobb efter sommaren. 
I onsdags var mina kollegor hur söta som helst. De hade köpt fika, blommor och presenter till mig som en sommarpresent. Hur gulliga som helst! Har semester i en vecka nu innan jag börjar mitt nya schema. Innan jag gick från jobbet i onsdags sa mina kollegor "hur ska vi klara oss utan dig i en vecka nu, vi kommer sakna dig". 
Saknar redan jobbet och även patienterna. 
 
I fredags var jag på Leos studentmottagning. Där fick vi supergod mat och dricka. Drack för första gången en hel öl själv. Tycker inte om öl men just den var helt okej! Efterrätten blev 3 olika tårtor. Leo bor så himla fint, vi satt och åt på toppen där man ser över hela golfbanan, solen värmde och allt var prima. Myste med vännerna innan pappa kom och hämtade mig. 
 
I lördags var min moster och hennes man från Danmark på besök över helgen. Så vi alla var iväg och kollade på en VOLVO PV till min mosters man som han var intresserad av. Det är en jättegammal bil men den var hur fin som helst. Min pappa blev riktigt sugen han med, man såg så himla cool ut när man satt i bilen. 
På kvällen gick mamma, pappa och jag ner till väsby station. Det var väsby festival hela dagen men marknader, uppträdanden och vägarna var asvstängda. Träffade 10 pers som vi alla kände så vi satt vid baren och tog en cider. Det roliga var att jag inte behövde visa ID när jag handlade min cider men min kompis som är 28 behövde visa både pass och ID haha.. Efter ett par timmar begav jag mig till pizzerian och köpte med mig en pizza och gick hem. Myste sedan med ett par vänner på terassen hela kvällen. 
 
I söndags var jag iväg med mamma till kista. Köpte en tröja i veckan och den satt så himla bra på att jag ville ha en till likadan fast i en annan färg. Det var de jag skulle ha i kista men jag kom inte bara hem med en tröja.. Fick med mig ett par skor hem också. Hade kollat på dessa skor hur länge som helst för ett par veckor sen men inte köpt. Nu fanns det endast stora storlekar kvar men jag frågar tjejen som jobbar där och hon hade endast ett par kvar av min storlek, så jag kunde i låta bli.. Det fick bli dem beiga i storlek 36, satt som en smäck på mina fötter. Jag är duktig på att alltid sno de sista 36orna i skobutikerna :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0