2 juni - årets första dopp!

Söndagar är inte världens bästa dag men dagen idag har varit helt underbar. 
 
Idag har det varit ett riktigt sommarväder med 27 grader och strålande sol. Idag blev det premiär åk med båten! Och jäklar vad jag har saknat skärgården och alla underbarheter där ute. Vi åkte ut mot Sandön och Klubbholmen, la oss på lä-sidan och åt sallad till lunch. Låg och njöt av lugnet, vädret, båtarna, vattnet som kluckade mot båten, jaa allllt njöt jag av! Låg i badkläder och solade, så himla varmt, helt vindstilla och inte ett moln på himlen. Till slut blev det för varmt så så jag gick för att stoppa foten ner i vattnet för att känna hur kallt det var i vattnet. Wipps så kommer pappa och puttar i mig! Fick en riktig chock när jag kände hur kallt det var i vattnet. Gick upp direkt men efteråt fick jag världens härligaste känsla. Adrenalinet var på topp och hela jag var nu kall i kroppen. Så sjukt skönt att bada i iskallt vatten, hade lust att hoppa i igen men lät bli. Får tacka pappa för det faktiskt, annars hade jag aldrig hoppat i. Det var endast 15 grader i vattnet men fy så härligt det var sen när man kom upp! 
Så söndagen den 2 juni 2013 tog jag mitt första dopp för iår! Det var inte planerat men nu efteråt är jag sjukt glad att pappa puttade i mig. 
Solen tar 10 gånger så mer ute i skärgården än hemma så jag blev röd väldigt snabbt. Men för en gångs skull skötte jag mig, tog på mig en solhatt och la en tröja på axlarna. Det är jättesvårt att se och känna själv när man är tillräckligt röd. 
Innan vi åkte hemmåt, åkte vi förbi vaxholm där det var proppat med folk. 
En helt underbar söndag har det varit! Jag har bränt mig på bröstet, axlarna och armarna men inte så mycket som det alltid brukar vara. Och ansiktet har klarat sig riktigt bra. 
 
Nu är man helt slut. Som jag alltid säger och som stämmer. "sjön suger", har ingen ork till något. Är helt mör i hela kroppen, som om jag har tagit ett flera timmars långt träningspass. Sen svider det hyfsat där jag har bränt mig men äsch, vad gör det? Allt är värt det, så underbart som det är ute på sjön. Man glömmer allt, stressen, tankarna. Det kommer bli många underbara båtturer i sommar. Och nu ska Olli för första gången få följa med. Hon ha aldrig åkt i vår båt så nu är det på tiden! :) 
 
Dessa öar kallas "spökön" eftersom de äckliga fåglarna har tagit över öarna totalt. Öarna är helt svarta och kryllar av flera miljoner fågelbon. Äckliga, svarta fåglar som inte gör någon nytta än att skräpa och bajsa ner! Allt är dött på ön eftersom fåglarna har bajsat ner överallt. Men det finns en värre ö i skärgården. Om jag åker förbi den i sommar ska jag ta kort och visa, detta är inget i skillnad mot hur den andra ön ser ut.. Den är ruskigt läskig.. 
Första gången jag ser en polisbåt på sjön. Har annars bara sett kustbevakningen som typ är poliser. 
   
Min "snygga" rand från dagens solning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0