Helgen

Har myst och haft en superbra helg.
I fredags gick mamma, mormor och jag till ching chong och åt buffen till lunch. Jag upptäckte att jag tycker om sushi! Åt massor av sushibitar, bland annat den med lax på. Hälften av min tallrik bestod av sushi, mums så gott det var. 
På kvällen myste jag med mamma till en drös med filmer som gick på tvn. 
 
I lördags tog jag det lugnt på dagen. Framåt kvällen åkte Olli och jag in till stan för att äta middag på någon restaurang som vi aldrig har ätit på förr. Vi gick igenom hela gamla stan, tog en timma innan vi hittade en restaurang som vi kände oss sugna på. Restaurangen låg vid slussen och maten var gudomlig!!! Dyrt men det var de värt! Jag åt laxplanka med grillad lax, grönsaker, potatismos och hovmästarsås. Allt smälte i min mun, jag verkligen njöt av maten. Olli tog rimmad lax och hon blev klar med sin mat på 10 min men jag satt i en timma med min mat haha. Det var så gott!! Vi var tvungna att prova om efterrätterna var lika god men dem var en besvikelse. Jag tog äppelpaj med vaniljsås. Pajen hade typ ost i sig och smakade lite marsipan, vaniljsåsen var lika tunn som vatten och smaklös. Och Ollis bananasplitt var nerkladdad med endast grädde. Så nej.. Vi kommer absolut komma tillbaka för att äta deras goda mat men då skippar vi efterrätten. 
 
Efter ett par timmar i restaurangen åkte vi hem till mig och fixade oss. Sen åkte vi tillbaka till stan där vi mötte upp Leo så gick vi till sommar. Underbar kväll och natt. Träffade så himla härligt folk, alla var så trevliga där. Fast att dansa gick typ inte, inomhus var det en bastu och utomhus var det så trångt att man knappt kunde komma förbi pågrund av allt folk. Men kul var det.
Leos brorsa kom och hämtade upp oss med bilen så vi slapp ta den äckliga nattbussen i timmar. Men när jag skulle gå hem från stationen där dem släppte av mig så springer jag hem, tycker det är så läskigt att gå hem själv mitt i natten vid skogen. Tar på mig jackan för att slippa släpa den, kommer hem och då upptäcker jag att luvan till min jacka är borta. Då var det bara att springa tillbaka till stationen där luvan låg på marken. Springa hem igen och SEN kunde jag äntligen gå och sova.. 
 
Dagen efter vaknar jag upp bra som vanligt. Inge bakis eller ont i huvudet, mår prima som alltid :) Mamma och jag åkte ut på dagen till stinsen och sollentuna. På kvällen lagade Jesper, jag och mamma tacos till middag. Mysig och lugn dag 
 
Bilder från helgen.
 
       
    
 
 
 
Ser god ut när man ser den men naaaaaj. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0