Helgen och Ollis 20-års dag.

Min helg har som sagt varit hektisk, ingen vila på hela helgen. 
I torsdags åkte mamma och pappa ut med båten, jag blev då helt ensam hemma i två nätter. Hatar att vara ensam hemma. Jesper brukar vara hemma men han är i Prag så jag hade hela huset för mig själv.. Usch.. Låg uppe i vardagsrummet hela kvällen. Vågade inte gå ner. Hade alla lampor i hela huset tända, så fort jag hörde något skumt ljud utifrån kollade jag ut genom fönstret. Haha extremt rädd är jag! Men det gick faktiskt bra. 
 
I fredags då! Olli kom till mig redan vid 12 på dagen så tog vi bilen till Rimbo där vi käkade våran kebab och så träffade vi en kär vän från skolan! Bruden hade tagit körkort, blev chokad när jag såg henne åka själv i bilen, grymt duktigt av henne! Olli åkte självklart till systemet men jag väntade utanför, bäst så haha. Sen skjutsade Olli hem mig. Jag duschade och började koppla in datorn i högtalarna i köket. 5 min senare kom Olli. Vi förade lite lätt och eftersom att jag var ensam hemma hade vi musiken på högsta volym, hela golvet vibrerade. 
Vid 7 tiden gick vi mot stationen där vi mötte allt folk och så gick vi till Tiger och åt. God mat och trevligt sällskap. 
Efter det rörde vi oss mot stan och krogen. Vi hade med oss cider på vägen men Olli vågade inte hålla i påsen, fast hon då var 20 haha så hon gav den till mig en stund.. Jag är den enda i det sällskapet som inte är 20.. Bra val där ;)
Utgången var jättelyckad. Hela gänget fick napp, Olli gick på efterfest och resten av oss tog nattbussen hem. 
 
Dagen efter (lördag) vaknar jag upp och mår prima. Ingen bakis där inte haha. Ringer Olli och hon var riktigt bakis, var tydligen ingen höjdar efterfest så vi missade inget :) 
Olli hade bilen hos mig så vi bestämmer oss för att åka och äta "bakismat". Efter det åker vi till kista och kollar runt lite. Sen ringer Emma och vill ha med oss på restaurang. Så vi åker till Märsta och äter på en kina restaurang med Emma. Både Olli och jag tog cola. Det var meningen att vi skulle åka hem efter maten men istället går vi till Harrys i märsta och tar en cider. Och en cider blev en halv flaska vin, flera cider och en shot haha.. Vi fick även sällskap vid bordet under kvällen. Träffade även en gladiator från gladiatorerna. Hade ju sagt till mamma att jag skulle komma hem vid 7 tiden men så blev det ju icke. Men vid 12 bestämde jag mig för att det fick räcka. Roligt nog träffar jag två killkompisar på stationen så jag får sällskap hem på tåget. Alltid trevligt. 
Väl hemma är jag helt slut. Somnar direkt. 
 
Idag (söndag) var det Friends arena och finalen mellan Norge-Tyskland. Arenan var så himla häftig. Allr var så mycket bättre i verkligheten och vilket tryck i publiken! Det sämsta är bara att man inte vet vad som händer. När Norge gjorde mål så skrek jag gärnet men sen står det att Norge inte har gjort något mål. Ingen säger något. Får först veta när jag kommer hem att Norge var offside. Enda negativa resten var så jäkla häftigt. Precis ovanför Olli och mig sitter några sjukt irriterande människor med instrumpent som verkligen skääääääär in i öronen. Typ som marackas eller vad det heter. Skriker när inget händer, skakar instrumenten i våra öron och är något enormt störande. 
Nu är jag i alla fall hemma. När jag kom hade mamma bytt på min säng till mitt nya påslakan i jeanstyg! Så i natt kommer jag sova gott. Ska strax sätta på en film och mysa ner mig i min renbäddade säng, myyyyyys.
 
Nu ska jag ta det lugnt för på onsdag får Olli sin andra present som jag och några andra har gett henne. Hon har ingen aning vart hon ska. Det ända hon vet är att hon ska packa en väska för övernattning. Dags för party en 103892478 gång typ haha! Men som sagt. Sova kan jag göra i ett annat liv. 
 
 
 
      
 
 
      
 
Final outfit! Lite fel men SVERIGE! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0