Dessa jäkla skor!!

Alltså denna vecka har jag gjort så många saker att jag knappt minns allt. Ska försöka så gott som det går. 
 
I onsdags var jag i skärholmen med Olli hela dagen. Vi letade efter en speciell skjorta till Olli. Jag hittade däremot inte mycket, fick med mig ett par converse-flippflopp förr 99kr (annars 300kr). Vi kom till skärholmen vid 1 tiden, åt ching chon mat, gick runt i affärer och plötsligt blev klockan 6. Så vi fikade lite innan vi åkte hem. Kom hem vid 8, har alltså gått runt i 7 timmar utan att sitta ner, förutom när vi fikade och åt lunch. Helt sjukt, var redigt trött i fötterna när jag kom hem, men jag hade i alla fall bra skor på mig nu för en gångs skull. 
 
I torsdags åkte Olli och jag till barkarby outlet, har inte varit där på år och dar. Hittade nada där faktiskt.. Så vi knallade till stadium och IKEA. Vi blev kvar på stadium i ca 1 timme. Jag hittade ett par skor som jag ville ha.. Det var rea på dem t.o.m men det var ändå mycket pengar om man säger så. Tvekade och till slut la jag tillbaka skorna. Därefter gick vi igenom IKEA väldigt fort. Avslutade med att ta en mini pizza och dricka på IKEA. Därefter så åkte jag och Olli till Kista för jag hade fått för mig att det var ett par rosa skor på rean där, likadana som på stadium fast rosa. Så vi åkte till Kista för att kolla om jag hade rätt. Men jag hade fel, rosa skor fanns det men det var en annan sort + fullt pris, ingen rea. Så det var en besvikelse. Ångrade mig att jag inte köpte skorna på stadium då.. Men jag tänkte inte mer på det utan tänkte att jag åkte dagen efter och köper dem bara. 
Kom hem vid 9. Totalt 8 timmars gående i barkarby + kista. Hade bästa skorna på mig så inge ont i fötterna. Men jäklar vad trött jag var. 15 timmars gående på två dagar haha. 
 
I igår (fredag) åkte jag tillbaka till barkarby själv för att köpa skorna. Kommer fram och min storlek är borta och det var den sista som fanns. Då blev jag riktigt ledsen, förbannad att jag inte köpte skorna när jag hade dem i mina händer dagen innan.. Jag frågar om hon kan kolla om skorna finns någon annanstans. Hon säger stan/sergel. Tvekar inte, jag åker till sergel och går direkt in på stadium. Hittar ett par men i storlek 34, för små alltså. Fick faktiskt på mig skon men den var trång. Knäpp som jag är funderar jag ändå på att köpa skon. Förstår ni hur besatt jag var av dess skor om jag funderar på att köpa skorna i en för liten storlek?????? Fast det gör ont i hjärtat lägger jag tillbaka skorna och åker vidare. Åker mot skärholmen i ett sista försök att hitta skorna.
Och DÄR LÅG DEM!!! I MIN STORLEK!! Tar ett par andra skor för att jämföra storlek så jag inte köper fel storlek. Vad händer... De andra skorna jag provar sitter mycket bättre och är dessutom snyggare...!! Jag har åkt tåg + buss i flera timmar, gått till 3 olika ställen, varit nära på att köpa för små skor.. OCH SÅ HITTAR JAG ETT PAR ANDRA.. Jag blev nästan arg på mig själv där. Dessutom kostade dessa skor lika mycket så det gjorde inte saken bättre. 2 timmar var jag i affären. Provade båda skorna om och om igen. Kunde inte bestämma mig. Ville göra rätt val den här gången. 
Ska jag ta dessa skor som jag har åkte halva Sverige för? Eller ska jag ta dessa skor som jag själv tycker mer om? Kommer jag ångra mig om jag tar dem andra? Velade fram och tillbaka.
Till slut bestämde jag mig. Det fick bli dem andra skorna, inte de blåa som jag hade åkt runt för att hitta, det fick bli dem rosa/lila som jag spontant hittade bara så där.. 
 
Och nu känner jag mig sååå nöjd! Jag har gjort rätt val, dessa skor är mer mig, mycket bekvämare också. När det gäller träningsskor så är det huvudsaken att dem sitter bra, inte att dem är snygga. Men dessa var både snygga och bekväma till ett otroligt bra pris. 
Så om vi summerar den här veckan, den har i pincip handlat om ett par skor som jag ändå inte ville ha i slutändan! Men så kan det vara! 5 timmar jagade jag ett par skor som jag sedan la tillbaka i affären. 
 
 
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0