Upp och ner

Idag har det varit lite upp och ner. Det började som vanligt bra med ett blodsocker på 5,2. Dagen gick hur bra som helst med både maten och blodsockret. Mitt blodsocker har legat mellan 4-6 på dagen vilket är ett strålande resultat.
Men senare mot kvällen så började jag bli skakig, det blev jobbigt och ansträngande att svälja och jag tappade all energi. Tog endast en godis och sen så åt jag istället salladen som blev över ifrån middagen. Tog lite insulin till det så inte blodsockret sticker iväg. En timme senare blir jag skakig igen och då spricker det. Jag käkar godis tills jag känner mig bättre. Vilket betyder att jag både svek min diabetes och det nyttiga livet. Men jag orkade inte va skakig längre. Att ligga och kallsvettas, bli helt blek i ansiktet och det börjar bli jobbigt att svälja. Där går gränsen.
 
Eftersom jag har diabetes så måste jag äta socker när jag blir skakig, jag kan inte ta ett glas mjölk och en macka, det går för sagta och då fortsätter blodsockret att sjunka. Nu när jag sköter min diabetes så känner jag av mer hur mitt blodsocker ligger till. Så det kommer bli en godisbit när jag får lågt blodsocker. Men så sällan som jag blir låg så skadar det inte med en godisbit. Känner att maten funkar hur bra som helst annars, förutom att jag nu i början blir så godissugen. Så det var jäkligt gott att käka godis idag i alla fall haha! Men det ska absolut inte bli en vana.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0