Promenad på 2 mil idag.

Den här dagen blev allt annat än som jag hade tänkt mig.
Drömde en läskig mardröm men vaknar av Olli som ringer och väcker mig (tack och lov för det). Hon ville gå en promenad. Tar på mig löparbrallorna, canada goose jackan, mina rumpskor, mössa och vantar. Vi hade inte räknat med en längre promenad än ca 30 min. Det var strålande sol som värme otroligt mycket på benen.
Vi börjar gå runt runby, sen går vi vidare till väsby centrum och sedan vidare till väsby station. Sen börjar vi bli hungriga så vi bestämmer oss för att GÅ och äta på max som ligger vid infra city. Vi gick dit utan problem. Äter sedan och sitter kvar ett tag för att lugna magen lite innan vi ska börja promenera hem. Att ta bussen fanns inte, hade vi gått till infra city så kan vi gott gå hem också.
Innan vi går så pratar vi lite om vilken väg vi ska ta hem. Olli beskriver en väg.
 
Jag: Men det finns ingen gångväg på den vägen.
Olli: Jo det finns det visste.
Jag: Nej det gör inte det, jag kan mitt väsby.
Olli: Vi slår vad, den som failar måste bjuda på mat imorgon (fredag) på en lyxig restauarng.
Jag: Deal.
 
Kände redan då seger. Vi går och när vi närmar oss vägen så säger jag "nämen, vart är gångvägen???" Olli försöker komma undan och säger att den snart kommer men det gjorde den inte. Så segern var min! Så vi gick på vägen hela vägen hem. Solen hade gått ner och det var svinkallt ute. Vi kände inte av våra ben, fötterna var isbitar. Men vad gör vi? Istället för att gå raka vägen hem så tar vi alla omvägar som finns. Vi går till hemköp, över den kilometerlånga bron och massa små omvägar innan vi är hemma hos mig. Vi kastar av oss kläderna och ställer oss framför brasan. Vi stod i nästa bara bh och byxor, värmen kommer mycket snabbare in då. Sen lägger vi oss ner i min säng under täcket och värmer oss i 3 timmar. Vi rör inte på oss under hela den tiden. Vi planerar lite saker som Olli och jag ska göra. Kommer bli askul! Låg på Ollis bröst och värmde mig. Efter 3 timmar under täcket så blev det riktigt varmt och skönt, nästan för varmt. Vi var så frusna att vi skrattade ihjäl oss i sängen nästan.  
 
Efter halva tiden vi har gått kommer vi på att använda appen som jag har på min iphone som räknar ut hur långt man har gått, vart man har gått, hur många kalorier man har bränt osv.
 
Totalt gick Olli och jag i hela 3.5 timmar dag. Vi har gått hela 2 mil totalt. Och vi har bränt ca 1000 kalorier.
Det kan man kalla en ordentlig promenad.
Men nästa gång vi är knäppa och gå så långt blir det att ta på sig termobrallor och hela köret.
Våra ben var illröda när vi kom hem. Har nyss tagit en dusch så jag får upp värmen i benen.
 
Känns bra att man kommer bli bjuden på restaurang imorgon ;) Välförtjänt vinst!
 
 
 
 
Detta + lika mycket till. ca 2 mil, nästan 4 timmar promenad, nästan 1000 kalorier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0