Lugn helg blev till utgång på magget

Har inte kunnat blogga pågrund av internet som har krånglat. Funkar ena sekunden sen pajar det igen och så är det fortfarande så vi får se om jag ens hinner skriva färdigt det här inlägget innan det pajar igen.
 
Min helg var i alla fall lyckad. Bästa helgenpå länge faktiskt.
I fredags handlade jag mat med mamma, sen myste jag framför gladiatorerna och olika filmer.
 
I lördags var jag iväg med mamma under dagen, pantade mynt osv. På kvällen hade jag bestämt med Olli att vi skulle träffas. Det var två veckor sen vi träffades så det var verkligen på tiden. Hon kom hem till mig efter sin handbollsträning. Vi hade ingen aning vad vi skulle hitta på, vi var inte taggade på utgång direkt heller. Vi började i alla fall att Olli käkade hemma hos mig sen kom vi överens om att ha myskväll hemma och så skulle Olli sova över. Vi bestämmer oss för att göra belgiska våfflor så det gör vi, väldigt krångligt måste jag säga.
Sen kom Jeppe, Jensa, och Jocke över. Blev en del trolleri och annat skoj. Mamma gjorde mohito drinkar till alla och Olli och jag kämpade på med våra våfflor. Dem första våfflorna smakade blä, sen hällde vi i mer socker och då blev dem smaskens! Killarna drog sedan vidare till magget.
 
Så vi satt och åt våfflor med glass och färska jordgubbar och en mohito drink till det. Innan var Olli och jag iväg till hemköp för att handla glass och jordgubbar till våfflorna och då blev det otroligt billigt, vi fick 6kr rabatt på glassen vi köpte och jordgubbarna kostade endast 4kr! Jordgubbarna skulle kostat 30kr men tjejen i kassan tryckte in att det var "sharon" vi hade köpt haha! Vem som helst kunde väl se att det var jordgubbar!? Men vi fick i alla fall jordgubbarna för 4kr haha vilket kap!
 
Helt plötsligt när vi sitter och äter våfflorna så säger mamma "dra ner till magget och se vad som händer där" och då sitter jag i myskläder, nyuschad haha.. Så det var bara att fixa sig och sminka sig. Jag hade aldrig varit på magget förr så det var väl på tiden att jag checkade in stället.
Vi både kom in och då är det fullt hus på magget. Precis när jag har hängt av mig jackan springer Ida fram till mig och en sekund senare kommer Madde springandes. Man kände nästan alla som var där, så sjukt kul! Vi träffar Ollis handbollskompisar, så hon presenterar mig och då säger dem "Jaha, så det är du som är Ollis flickvän" Haha, nejnej vi är bara vänner säger jag då. Och då kommer nästa tjej och säger "men då måste du vara hennes ex" Haha, ingen aning varför tjejerna trodde det haha! Sen lär jag känna Patrik, Matte och Kevin och det blir en massa dansande med dem. Vi dansar på scenen och det kommer alltid fram någon som vill dansa med en. Så sjukt härligt folk där! Sen tappar jag bort Olli så jag hänger med Kevin ett bra tag, dansar och beställer dricka. Inte jag då, kände inte för att dricka. Sen finner jag Olli igen, stället är trots allt inte stort. Det som är bra med magget är att det inte är tusen grader där inne, det är svalt trots tusen människor. Träffar brorsan ett par gånger, konstigt haha.
Sen upp och dansa igen, helt plötsligt puttas en äldre tjej mig och Kevin ett par gånger, inte så att hon dansar bara utan hon ska springa runt hela scenen och att det finns andra människor där brydde hon sig inte om. Så Kevin och jag ger igen och shakear rumpa mot rumpa och jag tror att hon blev arg på oss för det för sen satte hon sig ner och kollade surt på oss. Haha men det var kul.
Sen träffar jag Nick!!! Har inte träffat honom på 4 år sen jag gick i samma klass som honom i grundskolan. Shitt vad han har växt, han var över 2 meter lång så det var verkligen att man fick kolla upp när man snackade med honom haha. Chockad att han kände igen mig!  
 
Fick aldrig nog av att dansa, dansade konstant i 3 timmar. Magget stängde halv 3 men vi fortsätter att dansa ändå. Till sist sätter vi oss alla ner och sjunger. Men sen kommer vakten och säger till oss två gånger och då kände vi att det var dags att knalla hem. Brorsan gick hem före mig och Olli men vi kommer hem före brorsan haha. Han kom hem med mat den jäkeln. Så vi pratar i köket ett bra tag innan Olli och jag lägger oss ner i sängen och pratar innan vi somnar. Jag vet inte varför men när Olli och jag sover tillsammans så ligger vi alltid tätt intil varandra. Trots en 140 säng så sover vi endast på 90 delen av sängen haha.
 
Söndag: Vi vaknar vid 11 pigga och krya. Olli drar hem för att träna och jag åker iväg med mamma och pappa till svininge för att gå runt där och kolla hur skärgården ser ut. Sjukt fint och det var strålande sol den dagen. Åt sjukt god mat hemma sen.
 
Lugn helg som blev till utgång på magget. Så skönt att ha 200m hem istället för att ta tåg och nattbuss. Kommer absolut att gå till magget fler gånger. Så himla skönt folk, man känner hälften av alla, man dansar aldrig själv, alla dansar med alla det kan helt plötsligt komma fram en kille/tjej och dansa med en, inga blygheter här inte. Trevliga vakter och allmänt roligt bara. Och musiken var jättebra. På nype t.ex. så spelar dem en låt i ca 30 sekunder sen ändrar dem och det är så irriterande, på magget spelar dem klart en låt. Och låtarna var superbra, både gamla och nya.
Magget levererar som alla säger! :)
 
 
 
Mohito!
 
Grapparna.
Våfflor!
Så sjukt fint i skärgården på vintern.
 
Söndagsmat, så sjukt gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0