JAG ÄLSKAR SNOWBOARD!!!

Då har jag för första gången någonsin prövat på snowboard. Jag kan säga att det är grymt svårt att lära sig och det gör svinont.. Just nu ligger jag hemma och skakar om händerna, mina knän går inte att böja, orkar inte ens räcka över ett tunt papper med händerna till mamma.. Jag är så svag och har ont precis överallt. Men jag ska ta detta från början!
 
Leo hade med sig egen snowboard, jag hyrde. Killen som fixade snowboarden till mig frågade massa frågor om snowboarden och jag stod där som ett frågetecken. Haha, förstod ingenting. Sen när han frågade vilken fot som alltid skulle sitta fast så hade jag ingen aning, har ju aldrig åkt snowboard förr. Han sa till mig att stå helt still så gick han bakom mig, visste inte vad han höll på med och plötsligt puttar han mig bakifrån och då åker min vänsterfot fram "Japp, din västerfot ska alltid sitta fast i snowboarden" sa han.
 
Leo och jag börjar med att gå upp för backen en jätteliten bit. Tar på mig snowboarden sen kommer första problemet. Hur tusan ska man ställa sig upp!? Jag ville ställa mig upp utan att snowboarden gled ner. Så jag försökte ca 30 gånger att komma upp men utan resultat. Rumpan tog stryk av alla smällar den fick när jag ramlade. Men ja gav mig inte och till slut kom jag upp och kunde t.o.m stå still!
(måste bara tillägga att jag blir helt anfådd av att skriva just nu.. Jag skakar som en gris, ska visa video på det senare).
 
När jag har kommit någon centimeter ner så säger jag till Leo att vi ska pröva att ta liften upp till halva backen. Jag trodde aldrig att jag skulle komma upp i liften. Men vad händer, jag klarar hela vägen utan att ramla haha, kände mig lite stolt där! Fortsatte att resa mig upp, ramla på rumpan, resa mig upp, ramla på knäna osv osv osv. Till slut kom jag ner pågrund av alla gånger jag hade ramlat haha.. Men nu så åker vi hela vägen upp med liften och prövar en annan backe. Helt plötsligt ställer jag mig upp och åker ner för backen utan att ramla direkt! Efter halva backen ramlar jag men jäklar vad duktig jag kände mig! Tycker det är sjukt kul att åka snowboard så jag blir helt hyper och reser mig upp på några sekunder men 2 sekunder senare ramlar jag framlänges och flyger en bit i luften och DUNS ner i marken.. Men hela ansiktet i snön.. Vilket jäkla ljud jag gjorde ifrån mig då..! Det gjorde lite ont men inte så värst haha.. Reser mig upp och håller på att åka in i skogen och ner i diket haha!
 
Efter det så tar vi en paus och fikar lite så vi får upp krafterna. Killarna i cafeterian frågar om jag har gett upp snowboarden, inte en chans svarar jag då haha. Vi går direkt ut efter fikan, sätter på oss snowboarden och åker upp i liften. Den här gången övar jag på svängar, det går segt men bättre och bättre. Känner för att prova en brantare backe. Och jag kommer aldrig upp. Skadar handleden genom att ramla konstigt på den. Min rumpa var totalt utslagen efter alla dunsar den har fått. Och det är ingen liten duns den får när man ramlar, hela kroppsvikten får den på sig och så landar den på snö som är tunn och hård. Kommer inte upp på snowboarden så känner att jag inte ska utsätta kroppen för mer skada så jag tar av mig snowboarden och går upp för backen och går till min hederliga backe som jag kan åka i. Och då är jag helt slut. Mina handleder är totalt utslitna, orkar inte resa mig upp, har så ont i kroppen att jag nästan kunde börja gråta. När jag kommer upp på snowboarden orkar jag inte stå upp.. Jag har ingen ork kvar.. Jag ger upp till slut, tar av mig snowboarden och sen åker jag pulka på den ner haha.. Det var det ända sättet att komma ner från backen. Men de sista av backen som är kvar åker jag snowboard och då svänger jag riktigt bra konstigt nog. Nu hade jag åkt snowboard i 5 timmar och min kropp orkar inge mer.
 
När jag kommer fram till Leo säger jag: Jag ska aldrig mer åka snowboard.
Lämnar in snowboarden och skorna till killen och då frågar han hur det har gått för mig: Jodå, bra i början men jag ska aldrig mer åka snowboard.
 
Jag var så bestämd.. Sån här smärta som man får är inte alls bra för kroppen. Leo och jag börjar röra oss hemmåt. Mamma hämtar upp Leo och mig i väsby så skjutsar vi hem Leo.
 
Nu är jag hemma och har ätit och duschat. Man blir väldigt svettig efter en heldag ute i backen.
 
Jag mår pyton just nu. Mina knän går inte att böja, mina händer skakar så jag snart blir rädd. Jag tappade ett riskorn på bröstet och när jag skulle borsta bort den med händerna så sved det på bröstet, kan inte ens röra vid bröstet utan att det svider och gör ont. Min rumpa gör extremt ont.
Alltså, detta är inte som en vanlig träningsvärk. För träningsvärk är skönt och gör ont på ett skönt sätt.
Den här smärtan känns mer som att man har blivit slagen och sparkad flera gånger.. Det gör extremt ont. Nu får man ju inte så här ont om man kan åka snowboard. Det här var ändå första gången för mig så det är väl rätt förståeligt att jag har ont efter alla gånger jag har ramlat.
 
Så har min dag sett ut. Ska fråga mamma om mina händer just nu. Dem slutar inte att skaka, kan knappt skriva, har skrivit på det här inlägget i snart 2 timmar. Har filmat mina händer lite så kan lägga in en video här senare. Börjar bli lite rädd. Undrar när min kraft kommer tillbaka.
 
Jag ska aldrig mer åka snowboard har jag sagt till alla nu. MEEEEEN!
 
DET SKA JAG VISSTE! JAG SKA UPP PÅ EN SNOWBOARD SNART IGEN OCH KLARA AV ALLA SVÄNGARNA. JAG GER FAN INTE UPP FÖR ROLIGT VAR DET!!
 
Har haft en förjävla rolig dag. All denna smärta gör ont men fan så roligt det är att åka snowboard. Det kommer inte dröja länge innan jag står på en snowboard igen, det kan jag lova! Jag hatar att ge upp innan jag har klarat det jag vill. Och jag vill klara av att svänga åt alla håll och kanter med en snowboard. Jag bröt otroligt nog inga ben idag och de är ett tecken på att jag inte ska ge upp och hoppa upp på en snowboard snart igen! Och det ska jag fan göra också, fan så kul det var!!!!!
 
Inlägget blev lite långt så ni får bilder i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0