3 januari

Idag har jag varit iväg med mamma och mormor. Vi började med att hämta upp mormor sen åkte vi till stationshuset och åt på buffen där! Så himla gott! Och jag åt typ 8 sushibitar! Fast jag gillar bara en sort och det är den med ris och en avocado ovanpå haha. Den är verkligen supergod! Till efterrätt åt jag fruit cocktail (stavning?). Allt detta inklusive dricka kostade endast 80kr. Måste äta där oftare, mums.
 
Vi fortsatte att åka till steninge slott och gick runt där. Finns ett riktigt glasblåseri där man kan se när dem blåser glas. Ser så sjukt häftigt ut, och väldigt svårt. Och värmen är ju på max, killarna som blåste var helt svettiga och jag vill inte ens tänka hur ont det skulle göra ifall man fick det varma glaset på sig. Men sjukt häftigt i alla fall. Skulle själv vilja testa det!
 
Sen finns det även så man kan göra egna ljus. Dem gör ett ljus i den storleken man vill ha det sen får man välja färg och motiv så fixar dem det åt dig. Har gjort det ända sen jag var liten men nu verkar man inte kunna göra egna ljus längre. Tråkigt, för det var väldigt roligt och speciellt.
 
Sen handlade vi på eurostop på hemvägen. Fick med mig en pyjamasdräkt, får aldrig nog.
 
Nu ligger jag i sängen, nyduschad och håller på att torka håret.
Imorgon är det fredag och vi får se vad den här helgen bjuder på. Jesper kommer hem på söndag och det längtar jag faktiskt till! Sen vill jag äta giros i helgen igen :D Så sjukt gott sist vi gjorde det!
 
Nu får ni ett par bilder från dagen!
 
Maten idag! Dem där två sushibitarna är dem ända jag gillar av alla sorterna. Fast jag tar bort tonfisken på den runda haha. Man kan typ kalla det som vegetariska sushibitar haha!
 
 
Här blåser dem alla glas som säljs på slottet.
 
Här är det där man kunde göra egna ljus en gång i tiden. I dem små lådorna ligger det mängder med olika färger. Synd att man inte kan göra egna ljus längre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0