Kontrollanter

Idag har jag varit en händelserik dag.
Vaknade vi 9 tiden och åkte sedan till min gamla kära skola. Skulle hämta biljett till Leos studentskiva. När jag kommer till väsby station så ser jag 10 stycken kontrollanter stå och vänta på tåget. Tänker inte mer på det, brukar alltid vara några gubbar som går igenom tågen för att se så allt står rätt till. Sätter mig på tåget och sen kommer kontrollanterna en bit bort och kollar allas sl-biljett, sl kort osv. Jag var inte nervös eftersom jag hade ett giltigt sl kort att åka på. Visar kortet och sen frågar kontrollanten hur gammal jag är, säger att jag är 19 år och då ber han mig visa legitimation. Blev lite nervös först men allt gick bra. Eftersom jag hade reducerat pris på mitt sl kort så måste han ju kolla att jag är under 20.
Har aldrig varit med om att det har varit kontrollanter på tågen. Aldrig sett eller hört så länge som jag har åkt tåg. Visst har det varit vakter på tågen som kollar igenom tåget, men aldrig kontrollanter som kollar allas sl-biljett och sl-kort. Det är i och för sig jättebra. Då slipper man alltid folk som ska planka, kanske dem lär sig att det lönar sig att åka giltigt. Annars blir det 1500-2000kr i böter.
 
Nåja, Leo mötte mig vid skolan. Fällde en liten osynlig tår när jag kom in i skolan. Saknar verkligen allt med den skolan. Träffade gamla lärare och allt var sig likt. Usch, vill gå om mina 3 år på gymnasiet haha.. Fastnade ganska länge i skolan, träffade Elle som jag pratade med ett tag.
 
Efter det så åkte jag till stan där jag mötte Oskar. Vi gick till buttericks för att kolla på dräkter. Oskar var nära på att hyra en dräkt för 1000kr en star wars dräkt haha.. Sammanlagt vägde hela dräkten och masken 15 kg, sjukt tung haha.. Men sen förstod han att den skulle bli för varm och omöjlig att dansa i. Så han köpte en annan istället. Jag funderar fortfarande på vad jag ska klä ut mig till på Leos studentskiva. Har lite planer, så ska prova lite olika outfits.
 
Ikväll har jag bara myst. Varit hos mina kusiner och även hälsat på mormor och bestämt att vi ska åka till stan på fredag. Gå till danska ambasaden och fixa nytt pass, fika i gamla stan och mysa hela dagen. Mamma jobbar sent på fredag så när jag är hemma från stan är det dags att myshandla med mami! Får aldrig nog av våra fredagshandlingar :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0