Hur allt började - min lyckliga söndag

Vissa kanske listade ut att det handlade om ett jobb?
Jag hittade till deras sida och tyckte allt lät så spännande. Så jag tvekade inte utan ringde dem. De bad mig skicka in mitt CV + personligt brev, vilket jag gjorde. De sa även att många hade sökt in och att dem skulle höra av sig till mig i början av förra veckan. Veckan gick och jag hörde inget, hade inga förväntningar på att dem skulle höra av sig, alla säger så men hälften hör inte av sig nu för tiden. MEN, i torsdags vaknade jag av att ett okänt nr ringde. Svarade och då var det dem som ringde! Blev helt chockad! Dem sa att de ville träffa mig på söndagen (blev lite chockad, en söndag liksom) och jag tog chansen direkt. Blev så himla glad men jag hade fortfarande inga förväntningar eftersom så pass många hade sökt in och det är sjukt svårt nu för tiden. Jag har inte gått på många intervjuer i mitt liv, de flesta går åt skogen för att jag är så nervös men nu jäklar skulle det gå bra. Övade olika frågor som de ofta ställer. Gick inte heller ut i helgen eftersom jag skulle på det här på söndagen. Myste istället hemma med mamma och pappa och kollade på gladiatorerna och melodifestivalen.
 
Och så kom söndagen. Mamma och pappa skjutsade in mig dit så jag säkert skulle hitta dit. Hade ryck i mitt högra öga pågrund av nervositeten. Hade alla papper med och hade bra koll på hur jag skulle svara på frågorna. Nu så.. Dags att gå in. Två stycken intervjuade mig lite och förklarade hur dem jobbade. Allt flöt på och dem var så himla gulliga.
 
Dem sa "Vi har ju som sagt haft många sökande men det har inte varit 100% med någon och sen såg vi ditt CV och du verkade så himla bra, vi var lite oroliga att du var så ung men jag märker på dig att du är mogen och det ser man på ditt CV också".
 
Herregud tänkte jag! Och så säger dem "vi börjar med 3 månader och känns allt bra så ökar vi det såklart". Jag typ dog av lycka!! Av alla som hade sökt så valde dem mig!! Lilla jag!?
Sen säger hon "vet du var jag gjorde igår? jag sa till alla sökanden att den här tjänsten var tillsatt med en annan för jag visste att du var något extra och det hade jag rätt i nu märker jag". ALLTSÅ! Det kändes i hjärtat när hon sa så! Sen visade dem mig runt och allt var så fint. Kändes så sjukt bra med allt.
 
Mamma och pappa gick ju runt i stan medan jag var på intervjun. Ringde pappa direkt när jag var klar och så väntade jag vid bilen. Kunde inte sluta le så när mamma och pappa kom såg man klart och tydligt på mig att det hade gått bra. ÅHHHH! Fasen så glad jag är! Det här ska firas i helgen med utgång! En hejdundrande utgång ska det bli. Nu finns det inga gränser, inga stopp, ingenting! ALL IN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0