Helgen

I fredags var jag på möte på förmiddagen, det var väldigt intressant och låter väldigt lovande. Efter det ville jag köpa med mig lunch hem men var osäker på vad jag ville ha. Precis när jag har bestämt mig så blir jag lite kluven, brorsan var ju hemma så jag ville vara en snäll syster och gå hem och fråga om han också ville ha någon god lunch. Min bror är dålig på att svara i mobilen så det var lika bra att åka hem och fråga honom istället.
Framåt dagen åkte jag till mammas jobb och sen åkte vi och handlade mysmat. Blev mumsig mat till middag. På kvällen la jag mig i soffan med en cider och kollade på gladiatorerna. En riktig myskväll.
 
I lördags så åkte jag iväg med mormor och mamma. Fick en hel del saker med mig hem som gjorde hela min dag. På kvällen hjälpte jag mamma med maten, supergod mat som mamma, pappa och jag åt framför tvn till melodifestivalen. Var väldigt dåliga låtar den här gången, ibland undrar man hur dem tänker när dem väljer alla låtarna.. Sean banans låt var bäst av alla, kan ju bara tänka mig hur kul det skulle vara ifall han kom till eurovision, vilken chock alla skulle få haha! Nåja, efter mello så kollade vi på mumien och sedan wolfman som jag såg på bio för ett par år sedan. En myskväll framför tvn med mami och papi helt enkelt.
 
Nu är det återigen söndag, veckorna flyger förbi och likaså helgerna. Snart är det väl 2014 redan. Idag har jag varit på jakt med mamma och pappa efter en sak, har varit inne i över 20 olika affärer, åkt till enköping, barkarby, stinsen och stäket. Vi hittade inte nått av de vi sökte men vi fick ett glädjande samtal som kan lösa allt om det går vägen! Så imorgon kommer jag vara på pappa som en råtta och fråga om han har fått "de gyllene samtalet" haha.. Så har min dag sett ut, i slutet så åkte mamma och jag en sväng själva till stinsen. De var en grej som fattades i lådan som vi köpte i lördags, men de fixade dem utan problem.
Ikväll lagade mamma och jag en stor sallad till middag med massor av tillbehör, godaste! Och till efterrätt blev det friterade bananer med glass och sirap. Fast jag tog ingen sirap, ville skona min diabetes från den sockerbomben ^^
 
Ska visa vad jag köpte i lördags och berätta allt så fort vi har fått klartecken! För utan den grejen blir det inte som jag har tänkt mig.
 
Men nu ska jag kolla på film en stund innan det är dags att sova. Har en nervös och spännande dag framför mig imorgon! Måste upp tidigt dessutom men det är de värt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0