Helgen

Hela helgen har varit superbra.
I fredags myshandlade jag med mamma. Hade tappat mina gosevantar så jag skaffade mig ett par nya.
Vid 4 tiden var vi bjudna till Moma att äta middag, några släktingar från Finland var där. Momas mat alltså... Så sjukt gott! Morotslåda, ägg med avocadoröra och räkor osv osv osv osv.. MUMS! Efterrätten blev hennes goda frukrsallad med grädde. En timme senare var det dags för fika, man var så himla mätt redan efter varmrätten haha.
Kom hem på kvällen och myste framför gladiatorerna med mamma och pappa.
 
I lördags var jag iväg med mormor och mamma till miniullared. Lång resa dit men det är de värt. Träffade Olli och hennes tjej där. Hittade en del saker som jag fick med mig hem.
På kvällen hjälpte jag mamma med maten. Hemmagjorda hamburgare med pommes och sås. Efter det så kollade hela familjen på melodifestivalen. Tyckte nästan alla låtarna var bra, konstigt att dem sätter in alla bra låtarna på en och samma kväll.
Efter mello skyndade jag mig ner och fixade mig eftersom Leo, Olli och hennes tjej var på väg till mig. Lurade Olli, Denise och Leo när dem kom. Men det är en grej jag gjorde som dem inte vet om ;). Vi spelade i alla fall kort och pratade en timme innan vi gick till magget. Träffade Alexandra, Mice, Niklas, Marcus m.m. Så kul att träffa folk man inte har träffat på ca 3 år. Leo bjöd mig på 3 drinkar, riktigt snällt. Hela kvällen var bra förutom slutet.
 
Vi dansade hela natten lång tills stängning. Då sprang vi mot jackorna för att slippa den evighetslånga kön. Leo var lite segare så han hamnade nästan längst bak. Då ställer dig Denise, jag och Olli precis innanför dörren till magget för att vänta på Leo. Denise och jag står och pratar med varann och plötsligt så flyger både Denise och jag rakt in i glasväggen. Först blir vi irriterade men sen såg vi att det var en vakt som kom springandes med en kille i händerna. Ingen aning vad killen hade gjort, polisen stod i alla fall utanför. Så slutet kunde ha slutat bättre men annars en toppenkväll. Så skönt att bo 3 min från magget, bara att knalla hem istället för att åka till stan och ta nattbussen som är det vidrigaste som finns. Spyor och fulla ungdomar usch..
Hade bäddat rent innan jag gick ut så när jag kom hem la jag mig i min renbäddade säng och somnade som en stock.
 
I söndags var jag iväg med mamma och pappa för att leta efter den där grejen som jag har planerat att köpa ett bra tag. Vi hittade den men det var inte alls en sån vi hade letat efter. Så min lilla dröm uppfylls nog inte ännu på ett bra tag. Senare under dagen åkte mamma och jag iväg till stinsen, fick med mig ett par sockor hem.
Till middag lagade mamma och jag lax. Vi improviserade en helt egen sås som blev vår nya favorit. Vitt vin och citron med örter och lite annat. Sjukt gott!
 
En väldigt bra och rolig helg.
 
Momas fruktsallad!
 
En pytteliten del av miniullared. Inredning <3
 
Mumsiga söndagsmaten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0