Lucia och helgen

I fredags hade vi lucia på jobbet. Det var faktiskt den mysigaste lucian på väldigt många år. Vi började med att öva in sånger och så bytte vissa om. Jag tog på mig en sjukhusrock, liknade ett lucialinne. Sen laddade vi upp med pepparkakor och julmust på en vagn. Sen bar det iväg haha! 
Vi gick in i varje sal och sjöng och bjöd på pepparkakor och julmust, man såg på patienterna att dem tyckte om det. Vem kan vakna bättre än på det här sättet liksom? Det var en patient som började gråta, gulle! Hur mysig morgon som helst. 
Till frukosten så fick vi i personalen julskinka, så himla gott! 
Jag hade glitter i håret resten av dagen. Efter luciatåget så började morgonarbetet. Hela dagen var så himla mysig. Man fick hela tiden bra respons från patienterna. 
På eftermiddagen gick vi in till alla patienterna med glögg och lussebullar. 
I slutet hade vi i personalen mys med lussebullar och glögg. Glögg är inte min grej, man måste ta så minimala klunkar för att det ens ska gå ner haha. 
Bästa lucian! 
 
I lördags så gjorde jag inte så mycket. Ingen var hemma i familjen på dagen så jag tog en liten sväng själv och handlade godsaker till kvällen. Men inget av det åt jag upp eftersom det blev fest på kvällen, eller brorsan hade fest. Jag umgicks i början med alla men sen dök det upp så många som jag inte kände så jag höll mig på rummet och myste till filmer istället. Kom i säng 4 på morgonen efter att festen slutat. 
 
I söndags så jobbade jag kväll. Det var inte så många tunga saker att göra. Men patienterna ringde precis heeeela kvällen. Det handlade ofta om småsaker så den kvällen fick man motion. 
 
 
Julgranen på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0