Gårdagens raballder

Igår åt jag lunch och bakade pepparkakor hos min moma. Maten var gudomligt god, precis som alltid! Och det räckte t.o.m så jag fick matlåda till kvällen jobb. Efter det så bakade vi. Då och då smskade jag i mig degen, hemmagjord pepparkaksdeg är så farligt gott. Sparade en liten pepparkaksdegsboll till pappa för han gillar det lika mycket som jag. 
Sen skjutsade pappa i min till jobbet. 
Det började hur bra som helst. Vi som skulle jobba kväll fick gå upp på högsta våningen i karolinska där det var ett stort bord uppdukat med glögg, pepparkakor, tomteskum osv, man gick runt och "minglade" med alla andra där. Hur trevligt som helst. 
Sen flöt kvällen på tills ca en timma innan vi skulle sluta. Vi i personalen fick oss ett gott skratt men jäklar vad vi fick slita, det var inte mänskligt att behöva slita så mycket. 
 
Kom hem och slocknade direkt i sängen. Men sov dåligt på natten. De var tydligen fler som gjorde det, vet inte om det var fullmåne eller nått som störde sömnen. 
 
Vi får så många presenter av patienterna.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0