23 december

Julafton imorgon, lite svårt att förstå. Ingen snö och minst 5+ grader ute varje dag. Det ska man vara tacksam för men just på julafton kunde det gott ha varit minusgrader och snöoväder. 
 
Idag har jag jobbat dag. Det har rullat på riktigt bra faktiskt. Vi har dragit ner på vårdplatserna över jul så det var rätt så få patienter. 
Idag har jag jobbat med min chef hela dagen. Hon och jag var i samma grupp. Allltid nervöst att jobba med sin chef, nu ser hon verkligen hur jag jobbar och vad jag kan. 
Jag skulle sticka en patient så skulle hon bara vara med och kolla. När jag förbereder mig så ska han plötsligt upp till röntgen om någon minut så då blev det stressigt för mig. Men vad händer??? Jo! Jag prickar på första försöket, alltså jag bara skrek (nästan). Jag sa till patienten med en darrig röst "du ska bara veta att det här är reeeen lycka för mig". Då svarade han "jahaja du är en sån här glad-stickare som gillar att sticka folk". 
Lyckligaste tjejen i världen när man lyckas med blodprov på första försöket! Helt sjukt vad glad jag blir haha! Och nu var det extra viktigt att sätta det på första försöket eftersom chefen stod bredvid. 4e gången i rad nu som jag prickar på första försöket. Känner mig riktigt bra faktiskt! Blir stolt över mig själv när jag lyckas, känner att jag har en bra teknik.
Haha jaja! Hela dagen gick bra och fick sluta 30 min tidigare. 
 
Nu ikväll har jag slagit in alla julklapparna. Imorgon vid 15.00 ska vi vara hos min älskade Moma för att fira jul. Hennes obeskrivligt goda mat, hennes efterrätter och hennes fika! Sen efter vi har ätit så är det alltid jag som är jultomten som delar ut julklapparna till alla. I år är även Jesper med på jul, förra julen var han i USA. Jag har ingen tanke på vad jag kommer att få, har inte önskat mig något speciellt i år, har redan allt så mamma och pappa har fått gissa sig fram. Det ända är en ny tv men den har jag redan blivit lovad så den får jag när jag hittar en bra. 
 
Nu ska jag strax kolla på film och mysa med julmust och godis. 
Är ledig imorgon men jobbar 25, 26, 27, alltså resterande juldagar, 100% OB är helt okej ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0