Veckan och en bra gärning

Måndag, tisdag, onsdag och torsdag har jag gjort grejer från morgon till kväll. 
 
I måndags åkte mamma och jag till Mini Ullared. Det ända jag hittade var en klänning för 39 kr, annars var det snålt med bra grejer den här gången. Lite besviken faktiskt. Men men, vi var där ett par timmar, sen åkte vi hem, handlade mat, lagade god mat till pappa och Jeppe som kom hem från jobbet. På kvällen hälsade vi på mormor en stund. 
 
I tisdags var mamma och jag i vaxholm hela dagen. Vi tog bilen dit och när vi skulle gå till parkeringsautomaten för att köpa en biljett så ser vi en äldre man som går väldigt konstigt med rulator. När vi är framme vid automaten så ser jag i ögonvrån att farbrorn rarmlar i backen och hans rullator flyger en bit bort. Jag och mamma sprang direkt dit för att hjälpa honom. Jag lyfte upp honom från marken och gick med honom till rullatorn och satt honom där en stund. Försökte prata med honom, han var helt svettig och andfådd. Han mådde i alla fall bra, han var bara trött sa han. Försökte få reda på om jag kunde ringa någon åt honom men han kom inte ihåg några nummer. Men sen så säger han att han är i vaxholm med tre stycken andra. Jag får namnen på personerna och springer för att leta, tycker att människorna borde finnas i närheten. Efter en stund ser jag tre stycken som ser ut att vara i samma ålder som farbrorn. Och mycket riktigt, det var människorna han var där med. Berätta vad som har hänt och att han mår bra. Mamma väntade med honom så länge ifall något skulle hända. De tre människorna tackar mig, pussar mig på kinden och ena gumman börjar gråta och pussar min hand. Tre supergulliga äldre människor som hade tappat bort sin vän. Allt gick bra och det känns så himla bra i mig nu i efterhand. Det gjorde ont i mig när jag såg farbrorn ramla. Så mamma och jag gjorde en väldigt bra gärning! Bara glad att jag kan hjälpa till. 
Efter incidenten så gick mamma och jag runt i vaxholm, alla mysiga butiker vid hamnen och sen åt vi glass på kajen. Mys dag helt enkelt. 
 
I onsdags (igår) var mamma och jag i Sandhamn hela dagen. Vi tog båten från stan tidigt på morgonen, satt oss längst fram ute på däck. Båtresan dit tog ca 2.5 timme. Direkt när vi kom till Sandhamn satt vi oss och åt lunch. Sen gick vi runt på Sandhamn. Vi gick in bland husen och på andra sidan av Sandhamn. Gick runt i butikerna och slutligen bageriet för att köpa en bulle som ingen mindre än Awa serverade till oss. 
Båten hem gick vid 5 på eftermiddagen. Vi kom hem vid 9 tiden och då var vi helt slut i kropp och själ. Vi hade gått hela dagen Sandhamn och endast suttit ner när vi åt lunchen. Sen 5 timmars båtresa totalt, så trött var man kan jag lova.. Orkade inte ens äta middag, somnade direkt när jag kom hem. 
 
Idag (torsdag) har jag varit i märsta med mamma och mormor för att gå på banken och handla mat. Träffade Leo när vi åt mat så vi gjorde sällskap under maten. Sen inne i affären träffade jag Isabella. Så kul att träffa folk från klassen, inte ofta man gör det. 
Och det bästa på dagen var att jag fick med mig ett par låga converse för endast 56 kr!!!! Det var de billigaste conversen jag har köpt. Den minsta storleken var 36,5 och de var väldigt mycket förstora på mina fötter så fick köpa ett par sulor att lägga i för att skon skulle passa mina fötter haha.. Ursprungspriset var 799 kr och sen 30% på det, sen hade jag ett presentkort där på 500 kr så betalade alltså bara 56 kr! Vilket kaaap! 
 
Ikväll har hela familjen ätit hemmagjord kräftstjärtsbomb till middag. Så gott så gott så gott. 
Nu är jag trött så ska lägga mig i sängen och kolla på film. 
 
Här kommer lite bilder från Sandhamn!
 
 
 
 
 
 
 
        
 

Kommentarer
Postat av: Leo

Hur smakar kräftstjärtsbomb? Ska man kanske prova eller? :)

Svar: Haha jaadu.. Det är massor av olika smaker. Supergott så jag kan verkligen rekommendera dig att smaka på det! :)
Josefine N

2013-08-09 @ 01:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0