Förra veckan + helgen.

Nu så! 
I onsdags förra veckan åkte vi på en liten resa. Jag + vänner hade bjudit Olli på en kryssning. Såg fram emot det, har inte varit på kryssning på minst 10 år. Men resan blev inte direkt lyckad. 
Det började bra i alla fall. Innan vi steg på båten åt vi alla på pizza hut, sen gick vi ombord på båten. 
Vi förade i hytten, träffade några killar som hade hytten bredvid oss. Sen gick allt utför. 
Lite för mycket alkohol på för kort tid. Men sen lugnade det ner sig lite innan det slog till igen. Diabetesen var helt paj, hade HJ i blodsocker (så högt blodsocker att mätaren inte ens kan visa exakt vad du har). Jag mådde jättedåligt på grund av det. Slutade med att jag valde att stanna kvar i hytten under kvällen. Vågade inte gå ut ifall något skulle hända pågrund av mitt dåliga blodsocker. Fick sällskap hela tiden, Olli kom ner varje kvart för att kolla till mig. Jag höll på koll blodsockret hela kvällen. När det blev bra igen så gick jag upp och umgicks med alla. Drack vatten, kollade blodsockret. Så det sög rent ut sagt. Detta är första gången som diabetesen förstör en kväll för mig. Har alltid gått bra annars men nu slutade det dåligt. Alkoholen är också boven såklart.. 
 
Dagen efter vaknade vi alla av Leos alarm på 7. Det var ett helvette att få upp honom! Han var bakis och vägrade gå upp. Somnade om, somnade på golvet, somnade ståendes osv haha.. Sen kunde vi alla somnade om en stund innan våra grannar bankade på dörren 20 gånger. När jag gick upp mådde jag helt bra igen. Inge bakis, blodsockret var bra och min aptit var på topp. Men maten är blää på båten och dyr.. 130 kr för lite köttbullar och potatismos.. Överpris??? JA! 
 
Helgen då! 
 
I helgen har jag varit på pride paraden för första gången i mitt liv. 3 timmar stod vi och kollade och jag brände mig som attans. Det var årets varmaste dag, så att stå och kolla på paraden den dagen var det sämsta man kunde göra Men nu har jag sett det i alla fall! 
På kvällen kom Olli till mig, vi satt och pratade och hade det mysigt. Sen bestämde vi oss för att gå ut. Vi visste inte vart men tog tåget till stan i alla fall. Krogen vi bestämde oss för att gå till var uthyrd när vi kom fram så det fick bli en annan. Just den krogen som vi sa att vi INTE skulle gå till haha.. 
Men det blev årets bästa utgång.. Vet inte vad det var med den kvällen. Jag hade bara ett par svarta byxor och en tröja på mig, inget speciellt eftersom utgången var oplanerad. Men allt flöt på och det blev många glada miner från min sida. Finns inga ord, allt var så bra den kvällen!! 
 
 
 
 
 
Kärleksparet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0