Bättre Hba1C och EKG test

För en vecka sen var jag på Ersta sjukhus och kollade upp min diabetes. Trodde det värsta eftersom att jag inte har skött den så värst bra. Men mitt Hba1C hade sänkts! Det ligger fortfarande lite högt men det hade sänkts rejält så jag blev jätteglad! Nu blev man ännu mer peppad till att få ner det till kanske 5 t.o.m? 
Så om 2 månader ska jag tillbaka redan, nu blir det snabba ryck. Ska även till labbet än en gång och ta blodprov, tog blodprov för 2 månader sen men nu ska dem kolla min njurfunktionen och massa annat. 
 
I helgen tog jag det lugnt. 
I fredags var jag på bio med Olli och hennes tjej. Vi såg Hur många kramar finns det i världen. Men filmen var ingen höjdare om man säger så. Tycker jättemycket om ettan men denna var inte bra.. Kändes som om filmen var 5 timmar lång fast den bara var 1,5 timme.. Så nej, den rekommenderar jag icke. 
 
I lördags var jag hemma själv. Alltid lika mysigt tills det blir kväll och mörkt ute, då är det inge roligt att vara ensam hemma längre.. Men det gick bra i alla fall. 
 
I tisdags passade jag ena pojken. Han har varit hängig ett tag och äter knappt något. Så hans mamma bad mig att försöka få i honom något, hon hade inte lyckats få i honom något tills jag kom i alla fall. Men allt gick bra, vi byggde pussel, spelade spel, ritade och kollade på film. Och jag lyckades få i honom 2 ägg, en halv macka, ett glas mjölk och ett halvt äpple! Mamman blev helt chokad när jag berättade det. Allt gick så himla bra, han var så lugn och fast jag inte har känt honom så länge och att vi inte har träffats på 4 månader så flöt allt på riktigt bra. Passade honom i 4 timmar. 
 
Igår (onsdag) jobbade jag på kliniken. Har verkligen saknat stället och alla människorna. Vi har köpt en ny EKG apparat till kliniken och för att testa om den funkade så gjorde vi ett EKG test på mig. Apparaten funkade och samtidigt fick jag reda på att ja var frisk. Mina värden såg bra ut och jag var helt frisk! Nu efteråt har jag ont på bröstet eftersom de måste trycka så himla hårt för att hitta rätt ställe. 
 
Så har dagarna sett ut för mig. Imorgon ska jag myshandla med mamma. Och på lördag ska jag hem till Leo för grill och mys med fina människor. 
 
Men nu ska jag mysa framför en film innan läggdags! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0