Helgen

I fredags var jag i stan med Olli. Vi åt lunch på pizzahut, övergott som vanligt. Efter det kollade vi i affärer, jag kom inte hem med något! Olli däremot kom hem med ett par skor och jeans.
På kvällen var vi och firade Oskar som fyllde 20. En bra kväll, dem spelade födelsedagssången, då ställde vi oss upp och sjöng för Oskar. Olli och jag provade 3 nya drinkar och jag har en ny favorit. Den var så god, fick aldrig nog av den. Det var en banandrink med banan (nähe..), pyttesmå isbitar, bananlikör, cocos och massa andra saker i. Det var ingen vanlig drink. Den var kladdig och mer som en milkshake fast absolut inte lika tjock. Svårt att förklara. Kommer åka dit bara för att få dricka den drinken. Obeskrivligt god men väldigt mättande. Efter två banandrinkar kändes det som om man hade ätit en hel middag.
 
I lördags var jag iväg med mamma på dagen.
På kvällen skulle mamma och pappa bort till kompisar så Jeppe, jag och hans kompisar grillade här hemma. Senare på kvällen kom Olli och två kompisar från Gotland som jag har lärt känna genom Olli. Dem var i stockholm över helgen. Vi spelade kort och det var lite svårt att förstå allt. gotländska är ibland svårt att förstå. T.o.m Olli pratade på gotländska så ibland fick jag säga till henne "kan du översätta det på svenska" haha..
Sen blev det utgång på magget. En rolig kväll med tjejorna. Gotlänningarna behövde åka tidigare så Olli och jag stannade kvar och dansade till stängning. Det brann i mina fötter. De sista fem minutrarna av dansande var jobbiga. Det värkte som attans. Converse har aldrig varit och kommer aldrig att vara bra dansskor! En superbra kväll i alla fall!
 
I söndags var jag iväg med mamma till täby för att lämna tillbaka ett plagg. Det blev en god lunch och sen en glass på det också. Fick med mig ett par vårskor hem, man kan aldrig ha för mycket skor. Om mitt rum var större hade jag sprikat upp hyllor där alla mina skor skulle stå. Inte för att alla skor skulle få plats, men dem finaste i alla fall.
På kvällen lagade mamma och jag caesarsallad. Resten av kvällen bestod av mys. Var riktigt trött efter 2 partydagar i rad.
 
En bra och händelserik helg. Men det komiska är att jag alltid mår så bra dagen efter en partydag. Fast å andra sidan dricker jag inte mycket heller. I fredags blev det 1 cider och 3 drinkar. Och i lördags på magget drack jag först ett glas rose hemma sen drack jag två drinkar på magget, inte mer än så. Har aldrig varit bakis haha. Riktigt skönt faktiskt. Verkar inte va så kul.. Men skräpmat är alltid gott dagen efter man har druckit. Vare sig man drack lite eller mycket.
 
Godaste på pizzahut.
 
Outfit inför utgången
 
 
Banandrinken! Godaste som finns.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0