Helgen

Fredag: Var jag och myshandlade med mamma på dagen. Direkt när jag kom hem knackade Olli på dörren. Hann knappt gå på toa innan vi behövde röra oss mot tåget. Vi åkte för att äta vår kära kebab som ligger 10000 mil bort. Tar hundra år att ta sig dit kommunalt. Men gott var det! På hemvägen åkte vi med dubbeldäckare-bussen. Skönaste bussen som finns att åka. Vi kom hem till mig vid 10 på kvällen. Vi hade alltså åkt buss + tåg 3.5 timme för att äta en kebab haha.. Vi må vara knäppa.. Sprang direkt ner i duschen och fixade mig sen bar det av mot magget. Olli och jag kom på en dålig timeing. Det var slagsmål precis när vi kom. Två killar som skrek och slogs med varandra och vakterna var förbannade. Tog 10 min innan vi kunde komma in. Olli nappade på ett par tjejer medan jag gäspade och var helt otaggad. Var det redan innan vi gick till magget men förhoppningsvis skulle taggningen komma sen. Men det gjorde den inte. Ville faktiskt bara hem och sova men stannade för Ollis skull. Blev ingen dans för mig utan jag stod och pratade med säkerhetsvakten istället. Jag höll koll inomhus och vakten utomhus. Hade en cider i handen som jag stod och drack på i två timmar haha.. Till slut sa vakten till mig "Du tar god tid på dig, ingen bråttom här inte". Haha, hade faktiskt kul med vakten. Sen dök en kille upp mitt framför mig som ville prata. Men varje gång han pratade så fick jag öl på mig. Blev inte av med honom, var så otaggad och hade ingen lust att prata med den främlingen..! Säkerhetsvakten räddade mig till slut och frågade om jag kunde göra honom en tjänst: "Skulle du kunna gå till min kollega och säga att jag behöver pissa". Haha, sprang direkt och gjorde det, blev av med killen då för ett tag. Kvällen fortsatte och killen med ölen kom tillbaka, försökte hitta Olli som dansade med en massa tjejer. Sa att jag skulle hem, hon hade ändå 2 tjejer att umgås med som hon hade träffat där. Klockan var 1 när jag kom hem, lagom tid. Somnade direkt, helt slut efter denna dag.
 
Lördag: Jäklar vad långt inlägget är redan men skitsamma haha! Åkte ut en sväng med mamma. En liten sväng blev en stor sväng. Först stinsen sen sollentuna centrum, därefter märsta centrum, sen väsby centrum och slutligen sollentuna centrum igen. Vi var på jakt efter en grej som var totalt utsåld överallt. Men vi fann den till slut! Så nu är man bra nöjd! Direkt när jag kom hem hann jag bara in och byta skor sen stod Olli utanför med bilen. Hade lovat att åka med henne till Strängnäs för att hämta hem hennes grejer från hennes ex blir det nu. Tog lite mer än en timme att åka dit. Blev faktiskt förvånad över hur fint det var i strängnäs. Många broar och mycket vatten. Lite norrtälje känsla med dem speciella husen. Att hämta grejerna gick fort, vi åt i Enköping på hemvägen och så stannade vi till vid det megastora godishuset. Vi åkte hem till mig sen och satt i köket hela kvällen och spelade kort och åt godis. Olli ville till magget igen men jag var för trött, dessutom skulle jag jobba dagen efter. Den natten var jag så trött att jag inte kunde somna. Mådde illa på natten, ingen aning varför. Så jag somnade inte förrän vid 3 på natten.
 
Söndag: Vaknade av att mamma kom in i rummet en halvtimme innan mitt alarm ringde. "Jag skjutsar dig till jobbet så sov vidare". Pågrund av det kunde jag sova hela 2 timmar längre!! Att åka kommunalt på söndagar är jobbigt. Tar två timmar att ta sig till jobbet. Men när jag får skjuts så tar det bara 20 min till jobbet! Så att få sova 2 timmar extra var hur skönt som helst. Behövde det verkligen. Jobbet flöt på. Mamma kom och hämtade mig efter jobbet jobbet så åkte vi en liten sväng. Fick med mig en dundersnygg jacka hem, kärlek vid första ögonkastet var det. Mamma tyckte inte om den, men sen när jag provade den sa hon "tveka inte, köp den".
 
Nu blev det en novell igen.. Men hellre det än 3 meningar :) Mycket roligare att kolla tillbaka i bloggen och se en lång text istället för några få rader. Tycker jag i alla fall! :) Nu kan jag inte hålla ögonen öppna längre. Den här helgen har varit sjukt stressig. Vill hinna med så mycket på helgerna och nu blev det för mycket. Därav mitt illamående på natten till söndagen troligtvis. Så nästa helg ska INTE bli så här.
 
Nu är det ju valborg på tisdag. Och mina planer är redan klara. Först jobb, sen blir det ett kladdigt party. Haha har redan lite ångest att jag ska dit haha, men då kan jag i alla fall säga att jag har varit där och verkligen sett hur det är! Nu stoppar jag! Bilderna får inte plats i det här inlägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0