Har varit på safari

Idag var jag ledig så när mamma slutade jobbet hämtade hon upp mig så åkte vi till miniullared. Förra gången vi var där köpte vi et påslakan och igår tvättade vi det, påslakanet hade färgat av sig på resten av kläderna så vi åkte för att lämna tillbaka det. Märket var Gripsholm, dyrt märke så det var dåligt faktiskt.
Har inte varit på miniullared på flera månader så nu hade dem fått in massa nya saker. Fick med mig en parfym och en tröja. Mamma och jag var där i 2 timmar men vi hann inte gå igenom allt som vi ville, det blir att ta igen det snart. 
 
På vägen hem stannade vi till och bytte plats så jag kunde övningsköra litegrann. Har inte övningskört på 6 månader typ så det var lite nervöst. Miniullared ligger 1 timme bort med bil och det är i princip bara landsvägar, perfekt att övningsköra.
Så på hemvägen var det som en safari typ. Vi såg 4 rådjur, en grävling, en räv och en ÄLG! En asstor älg springer ut mitt framför bilen när JAG kör! Jäklar vilken tvärbromsning jag fick göra. Blev förvånad över hur snabb min reaktionsförmåga var! Det var en fullvuxen honälg som gick i lugn takt över vägen. När jag hade stannat körde jag snabbt iväg igen. Har både sett och hört att älgar kan attackera bilar så ville inte stanna kvar där.
 
Nu är jag i alla fall hemma igen och har precis gjort i ordning min matlåda inför imorgon. Jobb står på schemat. Så nu ska jag fixa allt och sen kolla på film en stund innan det är sängdags.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0