Utvilad inför nästa vecka.

Veckan som varit och helgen har varit lugna för min del. Har så sjukt många sjukhusbesök den här månaden så har tagit det hyfsat lugnt.
 
I måndags var jag på sjukan igen. Det blev ett snabbt möte och tyvärr fick jag inte veta så mycket mer information om vad som kommer att ske med hela alltet.
 
I tisdags var jag på ett möte, allt var helt nytt för mig men det gick jättebra.
 
I onsdags var jag i stan med Olli, senare under dagen bilade vi till norrtälje för att fixa lite småting. Sen när vi är i norrtälje så glömmer vi bort tiden och Olli måste åka vidare och där stod jag mitt i norrtälje och har ingen aning hur jag ska komma till norrtälje busstation ^^ Så jag går en stund och chansar hejvilt vart jag ska så efter att ha varit vilse i 30 min så hittar jag busstationen och då slår det mig.. GPS:en på iphonen kunde jag ju ha använt.. Korkat haha.. Men jag hittade i alla fall tur nog :) Och tydligen har dem ändrat till dubbeldäckade bussar så det var superskönt att sitta på en buss som "vaggar" en i 1 timme.
 
I fredags var jag iväg med mamma och mormor. Vi åkte lite överallt, märsta, stinsen osv. På kvällen åt jag grillat med potatisgratäng mums. Och så myste jag ner mig i soffan till fångarna på fortet. En riktigt mysig kväll.
 
I lördags (igår) var jag i stan med mamma och pappa. Hjälpte mamma att hitta nya glasögon, det är svårare än vad man tror och det finns ju så sjukt många att välja på så det gör inte saken lättare ^^ Sen gick vi runt i stan och käkade lunch på ett mysigt ställe. På hemvägen var vi förbi båten för att kolla till den, blev inte många båtturer det här året.. Och endast ETT dopp i havet.. Tråkigt tråkigt..
Senare på dagen var mamma och jag i sollentuna där jag fann mig en ny väska, min blåa håller på att paja totalt.. Så det var en behövlig sak.
På kvällen kom Olli och hämtade mig med bilen så köpte vi lite gott på vägen innan vi åkte hem till henne för att ha filmkväll. Olli fick börja att välja film och dem som känner Olli vet vilka filmer hon väljer.. Så det var bara att härda ut.. Haha nejdå, filmen var okej faktiskt :) Sen blev det en klassiker Hur många lingon finns det i världen! Efter dessa två filmer var det dags att röra sig hemmåt så Olli skjutsa hem mig, vi tog en omväg med bilen för att hinna umgås lite extra. Helt plötsligt är vi vilse på en grusväg där det inte finns några hus utan bara skog.. Det kom skyltar som visade att vi var vid "ista" och vart tusan är det?! Haha men när vi äntligen hittar ut på en normal väg igen så hittade vi rätt! Bilresan tog en timme istället för 15 min haha, men det var roligt :) Kom hem vid 2 tiden och somnade direkt.
 
Idag (söndag) städade mamma och jag hela huset. Konstigt nog tycker jag det är kul att städa haha.. Packade ner en del sommarkläder för det finns nog ingen chans för sol och 25 grader varmt mer det här året.
Ikväll har mamma och jag myst extra mycket. Jag tog våra egna rabarber på tomten och gjorde en rabarberpaj i min nya hjärtform. Aldrig gjort egen rabarberpaj förut så det var kul. Mamma lagade samtidigt ost och skink paj som vi skulle äta till middag. Det var endast mamma och jag hemma så vi gjorde i ordning en sallad, tog ost och skink paj och satt oss uppe vid tvn och kollade på x factor. Till efterrätt blev det min rabarberpaj och den blev supergod. Lagom syrlig och allt, sjukt god. Riktigt mysig söndag!
 
Skön och lung vecka men nu nästa vecka väntar massor av sjukhusbesök och möten. Blä inga roliga saker men imorgon ska jag vara med Emelie. Ett tag sen jag träffade henne så det ska bli kul :)
 
Den 26 september får jag troligen veta om det blir ett kirurgiskt ingrepp! Med andra ord - operation.
Nu får ni blandade bilder från veckan.
 
Norrtälje
Filmkvällen i lördags.
Bakning
Blev visst inte så många bilder hehe.. Men ska visa det jag har köpt den senaste tiden nån dag här.

Kommentarer
Postat av: Nora

Hej Stumpan!

Vad har du gjort, varför kirurgiskt ingrepp? Så många sjukhusbesök, vad har du gjort? Nu blir Nora orolig!

Svar: Nämen Nora! Inte visste jag att du läste min blogg :D Kommer nog till skolan nån dag, då kan jag berätta för dig! :)
Josefine N

2012-09-24 @ 10:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0