Marknaden och helgen.

I torsdags var jag som sagt på marknad. Men innan jag åkte till marknaden kom Olli hem till mig så lagade vi pannkakor. Hon gjorde pannkakor på ett helt annat sätt än vad jag brukar göra, resultatet blev superbra och vi garvade igenom oss lunchen. Det blev några pannkakor över som vi la på en tallrik och skrev "världens godast pannkakor, smaklig måltid". Efter det tog vi bilen till marknaden.
 
På vägen till marknade hämtade vi upp Nora. Fick med mig en hel del hem, mycket mer än vad jag brukar köpa. Blev två tröjor, mina årliga knästrumpor och ett iphoneskal. Vi gick runt på marknadeni 2 timmar ungefär sen skjutsade vi hem Nora och därefter åkte Olli och jag till en restaurang och käkade. Man blev bra hungrig efter att ha gått i två timmar. Vi stressade i oss maten för att sedan röra oss mot almunge för att kolla på en handbollsmatch. Har aldrig tyckt att handboll är kul att kolla på men konstigt nog var det skitkul, var så inne i matchen så jag nästan skrek när det blev mål ^^
Efter matchen körde vi hem i mörkret. Hur mysigt som helst att köra i mörker tycker jag. Kom hem vid 9 tiden nöjd efter denna roliga dag. Vi hade äntligen tur med vädret! Det regnade ingenting när vi gick på marknaden.
 
i fredags tog jag det lugnt hemma. Myste hemma framför x-factor. Åt tacos till middag, allmänt mysig fredag.
 
I lördags (igår) tog mamma och jag bilen till stan. Hämtade ut mammas nya glasögon sen gick vi runt lite i stan. Fick med mig ett par benvärmare och ett magiskt te. Helt klart ett nytt favorit te. Smaken är champagne med jordgubar och grädde, hur gott låter inte det!? Det var såååå sjuuukt gott!! Dog när jag drack det! Innan vi tog bilen hem käkade mamma och jag på kungshallen, mums. Vi gick runt i stan i 1 timme och parkeringen kostade 110kr!! Helt sjukt dyra parkeringspriser.
Väl hemma i väsby hämtade vi upp mormor och åkte en sväng med henne. Kom hem på kvällen och då ringde Olli mig. Hon kom 1 timme senare och hämtade upp mig med bilen så brummade vi till Rimbo, käkade middag och hälsade på Nora på jobbet. Än en gång körde vi hem i mörker, så mysigt.
 
I dag (söndag) har jag endast legat i sängen, har blivit mycket sämre nu så jag är rätt så handikappad. Har endast ätit flingor med fil i imorse sen druckit vatten resten av dagen. Inte bra, men kan inte äta.
Så har min helg sett ut. Mycket rolig men lugn. Inget festande och alkohol innan operationen.
 
Här är en av tröjorna jag köpte på marknaden i torsdags. Mysig som tusan - 100kr kaap!
 
 
 
Rimbo har den finaste solnedgången jag någonsin har sett!! Så sjukt fin, att få åka hem till den där underbara synen gjorde resan så mycket bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0