Högskoleprovet 27 oktober.

Äntligen är högskoleprovet över.. Sjuukt jobbigt var det, men det var ju inte provet som var jobbigast om man säger så. Får nog ta det från början.
 
Provet började 08.20, fick skjuts av mamma på morgonen så det var superskönt. Kom 15 min för tidigt så jag försökte leta upp salen som jag skulle göra provet i. Läste på skylten som visade "H007 upp en trappa" Gick upp och det var ju proppat med folk så man knappt kom förbi, går igenom hela korridoren men hittar ingen sal där det står "H007".. Sen hör jag en tjej som letar efter exakt samma sal så jag går fram till henne sen letar vi efter salen tillsammans men tillslut märker vi att vår sal inte finns på övervåningen så vi frågar en tjej som säger att vi ska längst bort i en helt annan korridor på nedervåningen BRA BESKRIVNING RUDBECK! Träffade massor av folk som jag kände.
 
I alla fall. Får instruktioner av en ung tjej, får en massa papper osv. Sen när hon är klar säger hon "då är det bara 30 min kvar tills provet börjar" vi skulle alltså sitta i 30 min i salen och bara vänta.. Inga mobiler, ingen väska, inga saker på bordet förutom penna och sudd haha jättekul.. Det var 5 provdelar och på varje del fick man 55 min på sig. Självklart fick man börja med mattedelen. 15 min rast. Läsförståelse, ord osv. Rast 15 min. Matte. Lunch 1 timme. Man hade bra ont i rumpan sen. Hårda stolar och en SVINKALL skola.. Kände inte av mina fötter och mina händer var stele som pinnar. Svårt att koncentrera sig när det fanns 000000 värme i skolan. Det var nästan varmare utomhus än i skolan..  
När det var lunch sprang jag ut från skolan där mamma väntade på mig med bilen. Hon hade donken med sig till mig, vägrar stå i kön till cafeet som är 80 mil lång.. Bilen var varm så det var superskönt. Mamma och jag tog en liten tur med bilen så jag fick upp värmen igen.
 
Efter lunchen var det 2 delar kvar. Läs och ännu en matte. Det tog inte lång stund innan man började frysa igen. Jag överdriver verkligen inte med det. ALLA gick med jackorna på sig på rasterna. Man fick ju självfallet inte ha jacka på sig under provet.
 
Under sista provdelen hände en sak som aldrig får hända under en provdel på högskoleprovet. En tjej hade glömt att stänga av sin mobil så den började ringa under provet. Hon blev utslängd och får inget resultat.. Riktigt synd, tyckte synd om henne. Det är så himla strängt. Inga jackor eller väskor får vara i närheten av dig, det ska endast vara papper, penna och sudd på ditt bord och absolut inga mobiler..
Mamma kom och hämtade mig efter provet. Världens kö och kaos eftersom alla skulle hem samtidigt. Slapp i alla fall ta bussen, skulle behövt 4 bussar innan jag kunde komma ifrån skolan så sjukt många människor.
 
Efter provet skulle man verkligen inte prata med mig. Jag hade inget tålamod och var så grymt trött. Det hängde jättestora påsar under mina ögon och jag sov som en gud den natten haha!
 
Jag vågar inte säga hur det gick på högskoleprovet. Matten känns inge bra men resten kändes bra men det är ju bara vad man tror. Resultatet får jag om 4 veckor, då får jag se hur det gick.. Kommer knappt våga kolla!
 
Så som sagt, provet var inte jobbigast det var att skolan var så otroligt kall. Jag frös hela kvällen och natten. Hade otroligt svårt att få upp värmen efter att ha frusit hela dagen. Nu är 8 timmars prov över så jäkla skönt!
Om jag får göra provet i en skola som har värmen på så skulle jag absolut kunna tänka mig att göra om provet om det går helt åt skogen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0