Historien bakom operationen.

Nu så! Nu är jag tillbaka efter en veckas paus från bloggen. Operationen har gått super och läkningen går bra.
Det är många som har undrat vad för operation jaghar gjort och vissa har t.o.m blivit irriterad på mig haha..
Så nu tänkte jag berätta lite om varför jag valde att göra den här operationen.
 
Under 1 år har jag haft problem med min tå (har berättat om det lite då och då i bloggen). Den har varit infekterad väldigt länge men vissa stunder så har den varit bra och helt normal. Men nu under sommaren slog jag i tån i en hård kant så nageln gick av väldigt långt och det resulterade i att jag fick en rejäl infektion i tån, den blev helt röd, det dunkade varje kväll i tån och den gjorde fasligt ont. Så jag bestämde mig för att kolla upp den.
 
Jag började att gå på fotvård på Ersta sjukhus (även det har jag skrivit då och då i bloggen). Jag fick starka pencilintabletter som knappt hjälpte och tabletterna gjorde min väldigt trött. Jag forsatte att gå till fotvården en gång i veckan ibland två gånger i veckan. För andra gången fick jag ännu mer pencilin som var ännu mer starkare för att hoppas på att infektionen skulle minska lite. Infektionen minskade jättelite och tån blev inte bättre på två månader så Ersta skickade en remiss till södersjukhuset. Södersjukhuset tar nästan aldrig emot remisser men min tog dem emot sån tur var!
 
Fick en tid på SÖS, dem kollade på tån och frågade mig om jag ville göra en operation av tån. Jag tvekade aldrig utan ville så himla gärna bli av med det här.
Så en vecka senare fick jag hem en kallelse om att den 11 oktober 2012 skulle operationen ske.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0