Värsta dagen på länge igår.

Dagen började med att jag skulle med klassen till Naturhistoriska museet igår. Skulle ta ett tåg 08.43, när jag väl är på stationen så står tåget redan där och jag kliver på. Sen ropar dem i högtalarna att det inte finns någon ström så alla tåg var inställda. Träffade Olli och Jossan på perrongen så vi började gå mot bussarna för att kolla om vi kunde ta oss till museet på något annat sätt. Inga bussar som vi kunde ta gick just då så jag ringde mamma och hon skjutsade oss till kista, väl i kista tog vi tunnelbanan till centralen och därefter bytte vi till grön linje. Krångligt men det kunde varit värre. Väl på museet fick vi uppgifter och frågor vi skulle svara på, jag blev klar på en timme och åt sedan lunch ute i solen. Efter det kollade vi på cosmonova, väldigt häftigt men jag somnade efter 20 min haha.. Och det var jag inte ensam om! Efter det var kl 1 och vi fick sluta. Nu börjar det värsta..

När vi väl skulle hem från museet så tog vi bussen mot tensta och hoppade av vid ulriksdals station, vi tänkte ta ersättningsbussen som gick mot märsta. Men bussen kom aldrig och till sist ringde jag till SL och frågade när bussen skulle komma. Då säger tanten att det inte kommer någon ersättningsbuss..! Vafan ska vi göra då??!? Då skulle vi tydligen åka till danderyd så det gjorde vi och därefter bytte vi till en buss mot täby som tog 45 min, vi hoppade av mitt i ingenstans och skulle vänta på att nästa buss skulle komma. Så länge gick jag och köpte mitt första ciggpaket, inte till mig, utan till Jossan. Sen kom bussen och det tog ytterliggare 45 min att komma hem. Hela den här resan hem tog 3 timmar! Vi slutade 1 och jag kom hem lite över 4.. Om jag visste att jag skulle behöva gå och åka flera mil så skulle jag inte ha valt ballerinaskor.. Mina fötter var helt utslitna, hälarna sved osv... Fötterna svullnar ju upp när man har gått en bit så aa...

Jävla skit dag och jävla skit SL. När vi satt på sista bussen hem så stog det att tågen och allt var återställt, fan va det var frustrerande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0