Premiär åkning med båten i skärgården och en "snygg" bränna på det!

Ojojojojoj vilken härlig lördag jag har haft! Åkte till båten vid 11 tiden med mamma och pappa. Eftersom det var första båtturen för i år så var det mycket som skulle lastas på. Vi åkte sedan ut i skärgården och la till vid en stor ö där vi tog fram pastasallader som vi hade köpt med oss. Åt och hade det mysigt i solen. Vi låg kvar ett par timmar och bara myste, jag solade och det blev så varmt att jag nästan låg i bara underkläder haha ^^ Hade inga badkläder med mig, trodde att det skulle vara kallt så tog inte med några dumt nog. Temperaturen i vattnet var 10 grader så något dopp blev det absolut inte hehe.
Efter ett bra tag liggandes vid ön så började vi röra oss mot vaxholm. Vi åkte igenom en liknande sluss där självklart högerregeln gällde (även på vattnet gäller trafikregler såsom högertrafik, högerregeln och skyltar om hastighet osv). Det var en pytteliten segelbåt framför oss och den åkte så sakta. Så när vi hade åkt ur slussen så åkte vi om båten men vem ser jag då? Haha ingen mindre än Louise från min klass hahaha!! Vi vinkade varandra och båda var lika chockade över att se varandra. Vad är oddsen att man träffar en klasskamrat ute i skärgården liksom? Där märker man verkligen hur liten världen egentligen är! Haha men det var roligt :D
Det var som vanligt mycket folk i vaxholm och man ser verkligen hur avundsjuka folket var som stod där över alla andra som åkte båt, kan säga att det är mycket härligare att åka båt än att sitta på land i vaxholm ;) 

Efter det så rörde vi oss hemmåt mot hamnen sakta med säkert. Jag körde sista biten, alltid lika roligt att få styra :) Vi kom väl hem vid 5 tiden ingefär.

Nu ikväll har jag bara segat. Hälsade på mormor en sväng och mer än så har jag icke gjort. När man är ute på skärgården hela dagen så blir man verkligen helt seg i hela kroppen. Som jag brukar säga "sjön suger" och det gör den verkligen, man har 0 energi kvar i kroppen på kvällen. Håret blir helt trassligt och fettigt dessutom.  

Hahah och dum som jag alltid är! Så har jag bränt mig.. trodde inte att solen skulle ta så mycket så jag låg i solen i flera timmar utan solskydd..! Ville verkligen få färg men istället så bränner jag mig, klanarsle haha..
Nåja, nu svider ansiktet som satan och jag har fått världens snyggaste rand av linnet.. Sånt händer alltid och inte blir man klokare ju längre åren går.

Nu ligger jag i sängen och ska strax välja vilken som får bli kvällens film. Imorgon jobbar jag 11-18 buhu.. Men mamma skjutsar in mig till karolinska och så blir jag hämtad av pappa på kvällen, får hoppas på att dagen går fort. 

Bilder från dagen - Mumsig bränna! Försöker le på bilderna fast det svider så in i norden. Men fasen vilken härlig dag! Tycker synd om alla som inte har en båt och får uppleva dessa härligheter i skärgården under somrarna! 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0