Väsjöbacken i fredags!

Dagen började inte bra! Glömde min lunch hemma i kylskåpet haha.. Det var iallafall lätt att ta sig dit. Olli var jätteduktig! Hon klarade av liften på första försöket och det är inte det lättaste! Det fanns endast ankaliftar och dem kan vara lite knepiga. I början gick det lite segt och man kände verkligen suget av att bara rusha ner för backen! Men jag lämnade inte Olli, hon tog sig ner för backen till slut, superduktig tjej! Hon ramlade bara ungefär 100 gånger ;) Så stolt över henne! Och älskade att åka skidor, hon sa hela tiden hur roligt det var och hon ville aldrig sluta åka. Men tillslut blev hon trött i bena (väldigt vanligt) så Leo och jag tog en svårare backe som Olli inte vågade åka i. Åh vad härligt det var! Märkte hur mycket jag saknar skidor så nästa år ska jag åka iväg själv och ta en veckas njutbar skidsemester har jag bestämt! Bara njuta av alla härligheter åhhh!!! Sen ska jag försöka ge mig in på freestyle tävlingarna igen, har säkert tappat mycket men bara att träna upp sig igen!

Efter ett par timmars skidåkning gick Leo, jag och Olli och åt "lunch". Blev en bulle och dricka för mig haha, mycket energi! Efter det gav vi oss ut i backen igen! Den här gången skulle jag ge mig på hoppet och rampen. Första gången gick det bra och Leo fick in en bra bild men... Nästa gång skulle jag ge mig på två ramper och det gick åt skogen.. Körde på en lite mindre först som låg längre upp i backen och den klarade jag utan problem, sen fanns det en ramp lite längre ner som var mycket högre, längre och större. Till en början går det bra men sen åker ena skidan av rampen av (det är som att åka på is), så jag balanserar på en skida men ramlar ganska snabbt och DUNS ner med högra höften i rampen och sedan DUNS ner med magen i rampen, glider på rampen i världens fart och ner i snön som var ganska långt ner, sen åker jag en bit nerför backen och skidorna hamnar åt skogen haha!! Jag bara låg där helt död och skrattade. Kände mig så jäkla klumpig! Men snälla Leo kom i världens fart och frågade om jag var okej, han hjälpte mig med stavarna som låg en bra bit bort och så hjälpte han mig upp. Han var den ända som såg min vurpa, tur de!!  Haha.. Men det var jättesnällt! :)

Efter det blev det inge mer rampar eller hopp för mig! Hade väldigt ont i höften, kan fortfarande garva åt det haha.. Leo filmade Olli och mig när vi åkte ner för backen en gång, om det går så ska jag lägga in filmen efter detta inlägg!
Vi åkte iallafall hem efter 4 timmars åkning. Man tröttnar ganska lätt på att åka i en och samma backe i timmar ;) Leo och jag fick respons från killarna som satt och vaktade liften "Det ser iallafall bra ut för er, ni verkar kunna åka skidor" Hehe :)

Nu har jag ett megastort blåmärke på höften och en blå rand på magen, snyggt! Det var inte okej, måste bättra mig! nu får ni bilder som Leo har tagit :)











Min lunch!

Leo!

Ett av mina lyckade hopp!

Olli är helt slut i benen!




















Svårt att se på bildena, man kan se på bilden att jag är röd på axeln. Bh-bandet hade tydligen legat helt fel.. Har fler bilder men har tagit över en timme att ladda upp dessa så det får räcka för idag! Hinner inte ladda upp filmen idag heller. Får bli i veckan istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0