Min fina mamma!

Igår blev som sagt min gröna jacka bestulen..! Jag var grymt arg och ledsen igår så jag tog en PW till Olli och snackade ut med henne, det var riktigt skönt! Kom hem vid 7 på kvällen och var så ledsen att jag inte hade lust att vara vaken längre så jag gick och la mig och somnade efter ca 2 minuter.. Sov hela natten och vaknade en gnutta gladare vid 7 när alarmet ringde.
Mamma var så snäll, hon hade ordnat frukost som stod och väntade på mig på matbordet innan hon hade åkt till jobbet. Det ändrade mitt humör rejält.
Hade inte alls lust att gå till tattar skolan men behövde verkligen plugga, har så mycket som ska lämnas in. Tog med mig jackan upp till klassrummet med ALLA mina saker i. Tänker aldrig lämna min jacka där nere igen!
Pluggade på riktigt bra faktiskt, blev klar med 2 uppgifter och halvklar med en annan så det lättade lite på hjärtat kan man säga. Shoppade med Olli på lunchrasten fast jag hittade inget tyvärr. Eller jo det gjorde jag, men jag bangade på att köpa saker och det ångrar jag nu så ska direkt till affären på lunchen imorgon och köpa den!

I slutet av skoldagen så fick jag ett sms av mamma där det stod "jag hämtar upp dig i sollentuna vid 4 så ska du och jag köpa en ny jacka till dig". Åhhh min gulliga mamma! Så vi åkte till kista och kollade runt där. Och jag hittade faktiskt en jacka! En skinnjacka dessutom! Har letat som en galning efter en skinnjacka i år och dar nu men hittar aldrig någon i min stil, är väldigt kräsen eftersom de flesta skinnjackor kostar en del. Sen när jag står i provrummet och provar jackan så kommer mamma in med en knallrosa klänning som hon vill att jag ska prova. Jag var osäker först för den var inte riktigt i min stil men sen när den kom på... SHITT VA SNYGG! Den var helt magisk!!! Jag fick en heeelt annan kropp i den klänningen, jag var smal som en sticka när klänningen kom på! Vilken drömkropp jag fick i den klänningen! Så den kunde jag inte låta bli att köpa. Men när vi kommer till kassan så tar mamma jackan + klänningen och betalar dem.. Min fina mamma!

Innan vi åkte hem så käkade vi mat i kista. Mamma får mig alltid på bra humör och hon märker direkt när det är något med mig. Kan prata med henne om allt och hon är alltid så förstående med allt jag säger. Fin fina mamma!
Angående skolan.. Den har sjunkit till botten för mig. Har inget förtroende alls för den längre. Det har varit stölder förr i skolan men dem gör inget åt det! Finns ingen kod till dörren heller för tillfället så vem som helst kan komma in och ta saker. Fy!
Inte nog med det! Idag blev Putte i min klass bestulen på sitt sl kort! Och min lärare blev även bestulen på sina tofflor! Vad är det för en tattarskola egentligen!? Man blir så jäkla irriterad! Och så vill dem att vi ska sprida bra om skolan.. SÄTT UPP EN VIDEOKAMERA VID HALLEN FÖR TUSAN! Hur svårt ska det vara!?

Imorgon är det fredag och helg! Och så kommer även mina kusiner från Danmark hit till oss och stannar i 10 dagar! Om en vecka är det påsklov också. Så lite glad är man väl.
Nu ska jag mysa ner mig i sängen med morötter och dipp! Och kolla på missade serier!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0