Studentskivan 20 mars 2012

Hehe, kanske dags att blogga om alla studentsakerna. Börjar med studentskivan!

På dagen var jag som vanligt i skolan. Vi skulle på ett studiebesök som skulle hålla på till kl 3 och alla var sjukt stressade eftersom studentskivan började vid 6 tiden. De flesta struntade i studiebesöket men det kunde inte jag.. Jag satsade verkligen högt på naturkunskapen och det var jätteviktigt att vara med så.

Jag stressade hem efter det och började fixa mig osv. Jag har en sån fin mamma som hjälpte mig med allt, locka håret och sådant som är svårt att göra på sig själv.
Tog tåget med in till stan med Stephanie, vi kom i tid sån tur var. Min klass studentskiva var på klubben Viktoria. Först fick man hänga av sig sin jacka och sedan var det fördrinkar. Efter en stund fick man sätta sig till bords. Alla hade fått bestämda platser och vi som inte hade föräldrar med oss fick sitta vid ett eget mysigt bord! Till maten fick man välja bland vin eller cider. Vin är inte min starka sida så det fick bli cider till maten.

Till förrätt blev det: Skagentoast
Till varmrätt blev det: Ryggbiff (tror jag?) med potatisgratäng och sallad.
Till efterrätt blev det: Vaniljpannacotta (stavning?) med blåbär.

Maten var verkligen huuuur god som helst, förrätten går inte att beskriva, varmrätten var också jättegod men efterrätten var inte riktigt min grej. Pannacottan var för mastig enligt mig, för mycket socker osv.
Men även under middagen så delade två st i klassen ut "klassens". Ingen hade någon aning om vad dem skulle få. Och vi fick inga tråkiga papperstallrikar som de flesta andra får nejnej! Vi fick STETOSKÅP!!!! Blev helt paff och stetoskåpet jag fick var ROSA!!! Blev så himla överlycklig!! Och på stetoskåpet stod det på en lapp "klassen godisgris" haha.. Dem gav också förklaringar till det innan dem avslöjade vems det var. Så glaaad! De där stetoskåpet kommer jag ha stooor användning för i vården! :D

Kvällen fortsatte och det blev dans för fulla muggar. Köpte en drink som hette "rosa pantern" och sen bjöd Leo på en drink. Det blev så himla mycket dans att jag tillslut behövde sätta mig ner. Hade höga kilklackar på mig så mina fötter värkte kan man säga! Men efter en stund så kommer det fram en kille och bjuder upp mig och då kan man ju inte säga nej, så aa. Mycket dans med andra ord och väldigt många pauser ute i friska luften.

Vid 3 tiden kände jag mig färdig, var helt slut i fötterna, knappt någon känsel kvar, väldigt trött men supernöjd med hela kvällen! Så jag snodde med mig Ollis kompis Josefine. Även hon kände sig färdig så vi började gå mot nattbussen. Skönt att få sällskap på bussen istället för att sitta på bussen i ca 2 timmar hem. Som vanligt så stannar bussen endast vid vilunda och fortsätter sedan mot märsta. Så därifrån fick jag gå hem sådär runt 4-5 på morgonen. I vanliga fall tar det ca 30 minuter att gå hem därifrån, men nu tog det nästan 2 timmar! Mina fötter gjorde så himla ont, om det inte var snö på marken den dagen så hade jag tagit av mig skorna och gått barfota hem! Men jag kom hem i alla fall haha.. Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta av mig skorna! Därefter somnade jag direkt.

Superbra kväll! En väldigt lyckad studentskiva med min fina klass!
Nu får ni massa bilder på den lyckade skivan!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0