Slarv.

Jag har varit slarvig med uppdateringen. Har tappat lite blogglust men börjar få tillbaka den lite. Ska försöka sumera lite vad som har hänt.

Förra fredagen hade jag som sagt grillkväll med några folk. Det blev verkligen lyckat och innan kvällen hade börjat så hade jag redan ont i magen av allt skratt. Vi grillade korv och kött, till det hade vi potatissallad. Vi satt ute på uteplatsen hela kvällen tills det blev kallt då vi gick in. Vi bestämde oss för att köra sanning och konka. Några utmaningar jag fick göra var att:
Pussa Gustavs öronsnibbar haha!
Lukta på allas fötter och avgöra vems som luktade godast..
Killarna skulle måla nagellack på mig.
Och slutligen så skulle jag byta tröja med Gustav. Det knäppa var att innan jag fick den utmaningen så tog jag av mig jeansjackan för att det blev varmt och sen dyker den här utmaningen upp haha.. Så Gustav fick mitt linne och jag fick Gustavs skjorta haha men det funkade det med. Roligast var nog när vi andra skulle blanda en god "drink" till Gustav, vi blandade ättiksprit, ägg och chilisås hahah.. Den jäkeln spottade ut de! Fast det var nog förståeligt haha.. Vi körde leken ett bra tag, vi hade snacks och champagne till det. Riktigt mysig kväll.

Nu i helgen, rättare sagt i lördags så åkte jag till Gävle med mamma för att gå på öppet hur på högskolan där. Enligt mailet jag fick av dem så skulle skolan ligga precis vid stationen men det gjorde den ju inte.. Vi frågade en tjej vid pressbyrån och hon beskrev vägen som kort och enkel. Mamma och jag började gå (det ösregnade hela den dagen) och det kändes som att vi bara gick men kom ingen vart. Vi skulle gå förbi en kyrka sedan över en bro och sedan förbi ett konserthus och jag vet inte vad, men tillslut efter 20 minuters gående i regn med paraply så hittade vi dit. Skolan var som en slott utanpå men väldigt modernt inuti hur fint som helst. Efter besöket gick vi tillbaka och åt lunch sedan kollade vi runt lite och jag fick med mig en superfin tröja. Vi tog ett tåg hem vid halv 3 redan, inge kul att gå runt i spöregn osv.. Tågresan tog 1 timme och 40 min dit och samma hem, sammanlagt den dagen åkte vi tåg i 3 timmar och 20 min!!! (om jag inte räknar fel) så man var ganska slut när man kom hem. Däckade i sängen 5 min senare och sov i 2 timmar, bra där. Det var i alla fall en mysig dag trots långpromenad till skolan i regnet.

I går (söndag) så fyllde min bästa mamma år! Så vi firade henne på kvällen. Hon fick en ifylld bok av mig och hennes favoritparfym! På kvällen åt vi jättegod mat och avslutade med glass till efterrätt. Grattis igen bästa mamma!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0