Sommaren kanske äntligen är på väg?

Nu har det varit ett par härliga dagar med sol äntligen! Det har man verkligen saknat.
Som sagt så går det inte att mobilblogga pågrund av blogg.se har gjort om designen helt.. Är aldrig inne på datorn förutom på kvällarna då jag kollar på film, därav den usla uppdateringen!
 
Men nu så! Kan väl börja berätta om vad som hände förra veckan till att börja med. Tar det hyfsat kortfattat med bilder istället för en hel novell med text somdet brukar bli på min blogg hehe..
 
Förra måndagen!
Då åkte jag till Ersta sjukhus för att bland annat kolla upp hur min sjukdom låg till, det hade inte ändrats så mycket men det gick åt det rätta hållet i alla fall! Sen kom min sjuksköterska och jag överrens om lite saker och ting som jag ska göra. Det spöregnade hela den dagen så jag tog på mig min nya regn och vindtäta jacka. Efter sjukhusbesöket stannade jag till i stan och kollade runt lite. Fick ett par leggings och short med mig hem!
Här är en bild utanför Ersta sjukhus, underbart väder..
 
Tisdag förra veckan!
Då åkte jag till mitt hederliga barnsjukhus på karolinska där jag fixade frikort! Så nu är det fixat och klart! Efter det hade jag lite ärenden att göra i kista, letade efter en väska som jag fann men jag fann självfallet liiite mer hehe. Ska visa er vad jag fann när jag har tagit kort på allt.
På grund av regnvädret dagen innan så hade fontänen vid väsby station skummat över rejält som ni ser haha!
 
Onsdag förra veckan!
Den dagen åkte jag ända till Gävle faktiskt! Hade ett kort så jag får åka gratis till Gävle 20 gånger! Förra gången jag var i Gävle var jag ju där med mami, då var vi på öppet hus på högskolan. Den gången köpte vi med oss så himla goda potatisar från några vi kände där. Så jag åkte faktiskt endast dit för att skaffa mer potatis haha! Så goda var dem! Det är ju så himla fint i Gävle så någon onödig resa var det absolut inte. Jag hittade även en typ av jacka som jag blev tooook kär i, vågar knappt använda den nu haha! Den var i alla fall jätteroligt att åka dit. Blev lite krångel med tåget på vägen hem, mitt i ingenstans vid stationen "TOBO" var vi tvungna att byta tåg för att kunna ta oss hem, förra tåget var tydligen trasigt. 1 timme och 40 min tar det prick att åka till gävle så mer än 3 timmar satt jag på tåg den dagen. Det är verkligen helt öde den vägen tåget åker. Knappt några hus, endast skog och åkrar och konstiga ställen hehe..
Självfallet kom det vakter på tåget hem som kollade biljetterna. Jag visade nervöst upp min och blev godkänd puuuh! Men en kille som satt bakom mig, var lite äldre än mig, han hade en fejk sms-biljett och väktarna ser ju det klart och tydligt så stackaren fick 2000kr i böter...! Tyckte riktigt synd om honom men samtidigt så vet alla att väktare kan dyka upp, det är inte värt att fejka en biljett när du kan köpa en remsa för 200kr..
Här nedanför kan ni se bild på mina nya leggings som jag använde den dagen som liknar jeans.
 
 
 
 
Torsdags förra veckan!
Då var det soligt så jag vaknade väldigt tidigt. Gick ut och la mig i solstolen med en god frukost. Låg där i ca 4 timmar tills jag blev uttråkad. Fick något knäppt ryck och började tvätta alla fönster i huset haha! Hade hört mamma säga dagen innan hur smuttsiga dem var och när jag ändå inte hade något att göra så varför inte? Mamma blev helt chockad när hon kom hem och jag stog på taket på garaget och tvättade fönstret. Hon blev så himla glad och jag tyckte det var skitroligt, stå ute i solen och tvätta fönster liksom haha askul! Hann endast tvätta fönstrerna på nedervåningen. På övervåningen måste man hänga ute med halva kroppen så där vågade jag inte riktigt tvätta. Det blev sedan pannkakor till middag. Efter middagen var det inte vila, då gav sig hela familjen ut och började röja med häcken, vi sågade av den helt nu så man kan säga att det känns naket.. Nu går det inte ens att gå ut i underkläder på terassen utan att halva stan ser det haha.. Vi hann bara två sidor, vår tomt är ju så jäkla lång och stor så vi har massor kvar.. Men helt plötsligt så började det spöregna så alla springer in och där med var jobbet slut för dagen.
 
 
 
 
 
 
Snacka om naket..
 
Fredag förra veckan!
Då fick jag äntligen träffa Olli! Låg ute och solade på förmiddagen en stund och det var inte så bra för nu har jag bränt mig totalt på bröstet och magen men inte så mycket så att det svider och man knappt kan sova.
Vid lunch tid åkte jag till stan med Olli, vi kollade runt lite och jag fann ett par nya träningsbyxor! Efter det så sa Olli att vi skulle ut på krogen på kvällen med några, sådär spontant! Så vi åkte hem till mig och packade en väska sedan for vi hem till Olli där hon lagade middag till mig och så förade vi lite. Att stress dricka 3 cider på 30 min är ingen bra ide.. Vi hade så bråttom och orkade inte släpa drian så vi skyndade oss att dricka upp innan vi åkte. Man blev bra lysig och ögonen hängde inte alls med. Vi skrattade åt allt och pratade helt knäppt med varandra. Vi mötte Leo, Elisabeth, Louise, Lenny och en till på tåget. Drickan gick ur innan vi var framme så det var skönt. Vi skulle först till ett ställe om uttalas "pettsons" men det stavas "pet sounds" tror jag? Men där var det fullt så vi gick till nästa ställe där det var kö så det slutade med att vi åkte till Hellströms där vi tur nog fick en soffhörna där alla fick plats. En stund senare kom även Oskar och Gustav dit. Kvällen rullade på och det var sjukt kul med allt folk. Leo bjöd mig och Olli på en drink "wild and crazy" min favvo! Vid 12 tiden började några röra sig hemmåt. Jag och 4 till stannade en stund till.
Helt plötsligt kommer två killar fram och pekar på mig (kände inte igen någon av dem). Jag kollar lite konstigt på dem och då kommer ena killen fram till mig och sätter sig ner och säger att de trodde att jag var en av deras tjejkompisar. Sen börjar han prata med mig och han var verkligen trevlig. Så vi sitter och pratar med varandra ett tag och sen erbjuder han mig ett jobb på en känd restaurang. När jag sedan tänkte efter så kände jag igen honom från den resturangen! Så han bad om mitt nr och ska ringa mig när han vet mer! :) Kvällen var supertrevlig och verkligen lyckad! Har inga bilder från kvällen, Leo har alla så ska be honom om bilder. Såg ut som en kräfta i facet den kvällen haha, dumma mig som bränner mig jämt och ständigt.
Här är i alla fall en bild på kvällens outfit hemma hos Olli som jag snabbt tog innan vi åkte till krogen. Lysig och röd i fejjan (syns inte så mycket på bilden tur nog).
 
Inte så lång text? Pff.. Jag lyckas aldrig korta ner mina inlägg.. Men däremot så blir det roligare att läsa senare i framtiden ;) Nu vet ni hur min vecka såg ut förra veckan, intressant höhö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0