Ny klänning och midsommar!

Min midsommar har varit lugn och bra! Just den dagen var det fint väder.
På dagen åkte mamma, pappa och jag till Vaxholm. Det var soligt men väldigt blåsigt. Vi köpte glass och satt oss vid kajen och kollade ut över båtarna som far runt på vattnet. Det såg inte roligt ut, blåsten tog över totalt och alla på båtarna satt med jackor. Vi knallade sedan runt, vaxholm liknar gamla stan väldigt mycket. Mysiga små affärer och trånga gator. Hur mysigt som helst.
Efter ett par timmar i vaxholm åkte vi hemmåt, vi köpte jordgubbar på vägen hem, mums. Vilade lite när jag kom hem innan det var dags att sätta igång med midsommarmaten!
 
Det blev potatis, kräftor, köttbbullar, sill i mängder, jordgubbar, glass, smothies, sallad champagne och mycket mer. Riktigt gott och som vanligt äter man sig övermätt men det är okej på en sådan dag!
 
På kvällen åkte alla iväg, utom jag. Jag blev erbjuden av några att följa med till stan men jag valde att stanna hemma. Gick upp till vardagsrummet med massa gott och myste framför tvn! Det var riktigt bra filmer den kvällen faktiskt så jag hade det jättemysigt.
 
Som sagt, en väldigt bra men lugn middsommar för en gångs skull! Hade på mig min nya klänning också! Tyvärr var jag dålig att ta bilder den dagen men här kommer i alla fall lite!
Midsommarens outft och nya klänningen!
 
 
 
 
 
Den jäkla blåsten hade blåst omkull mina fina studentblommor! Stackars krukan gick sönder också, typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0