Söndag - Andra advent

Trots att det är andra advent idag har jag inte så mycket julkänslor.. Kanske kommer när jag handlar resten av alla julklappar. Har ju dem stora kvar att köpa.
 
Natten från lördagen till idag har varit lite si och så. Jag har haft lågt blodsocker hela natten, troligtvis pågrund av drickan eftersom alkohol sänker blodsockret. Så det har varit lite jobbigt att sova. Att va trött och skakig går inte ihop. Så fort jag vaknade lite så somnade jag om igen så kunde inte ta något socker och höja blodsockret. Nåja, jag överlevde natten i alla fall.
 
Jag vaknar och är fortfarande lite skakis men inge mer än så. Inte bakis heller höhö ;)
 
Så idag har jag varit hos min Moma och bakat pepparkakor! Det är en tradition som vi alltid har haft och ännu är man inte för gammal för att hålla traditionen! Min moma gör alltid hemmagjord pepparkaksdeg och den är mycket godare än den man köper. Äter alltid upp hälften av degen typ haha.. Så sjukt gott! Degen är alltid godare än själva kakorna haha. Sen åt Jesper och jag lunch där och det var så gott! Längtar till jul när jag får momas goda mat! Bästa på hela året.
 
På kvällen åkte jag till kista med Olli och käkade. Hjälpte henne med maten och höll i hennes jacka nästan hela tiden. Var så försiktig med henne, ville absolut inte komma åt hennes tumme.
 
Nu ligger jag i sängen och ska strax bädda ner mig och mysa till en film. På tisdag ska jag på ett intressant möte, på fredag smäller det! (om ni minns mitt hysteriska inlägg som jag skrev 9 på morgonen om den där braiga grejen).
På lördag har jag blivit bjuden på party. Mycket att se fram emot nu :)
 
Det här fina M:et bakade jag till mamma. Hon vill inte äta upp den säger hon, min gulliga mamma!
 
Här har vi en glad Olli med sin skadade tumme! Idag hade hon sina nya glasögon på sig och när vi satt och åt tog hon av sig glasögonen för att torka dem och då kände jag knappt igen henne. Haha alltså.. Det var som att hon hade haft glasögon i flera år. SÅ bra passar hon i glasögon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0