Nu är giraffen inhandlad!

Trots min rädsla att få kräksjukan så gav jag mig ut idag för att handla mammas sista julklapp. Tog tåget till stan, sen tog jag två olika tunnelbanor tills jag var framme vid affären. Dem hade endast en giraff kvar i den storleken. Jag trodde giraffen var lite mindre så jag fick en liten chock när jag kom fram. Undrade hur jag skulle få hem den alldeles själv långt ute i stan. Tur nog så slog dem in giraffen i papper, kartong och inslagningspapper. Det var ett jäkla jobb att slå in den. Tjejen i affären och jag fick stå på två pallar för att nå upp.
 
Att åka hem med den gigantiska giraffen var väldigt krångligt. Behövde ju hålla i giraffen med båda händerna så när jag sedan skulle ta upp mitt sl-kort så fick jag först ställa ner giraffen, ta upp kortet, gå förbi spärren, ställa ner giraffen, lägga in sl-kortet i fickan, ta upp girrafen och sedan gå haha! Men hem kom jag!
Jag visste att jag måste hem innan 5 tiden för då skulle mamma komma hem. Så när tågen var försenade och jag endast hade en timme på mig att komma hem så blev jag väldigt stressad. Men hem hann jag! Sen kom nästa problem.. Vart tusan ska jag gömma den!? Först tänkte jag lägga den i garaget men dit går mamma ibland för att leta efter vertyg.. Sen slog det mig. I min garderob! Röjde ut alla kläder, la giraffen längst in och knölade in kläderna runt om. La en filt om giraffen så nu får mamma INTE rota i min garderob haha. Ser ut som ett bombnedslag i min garderob nu men det får jag ta tag i efter jul. Alla julklappar som jag har köpt ligger i garderoben hehe.
 
Så nu är jag snart klar med alla julklapparna, har 1-2 kvar att köpa men den ena julklappen ska brorsan fixa.
 
Den gigantiska giraffen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0