Lördag och söndag. Kärlek till den här helgen.

På morgonen åkte mamma och pappa till sandhamn så Jeppe och jag var ensamma hemma hela helgen. Jag tog det lugnt på dagen. Det var storm ute och jag mådde inte helt 100, mådde lite sådär. Men jag gav mig ändå ut i snöovädret. Köpte hem mat till brorsan och mig sen myste jag ner mig i soffan med täcke och kollade på Harry potter som gick på tv!
 
På kvällen var jag bjuden till Henning som skulle fira att han fyllt 20 år. Vi skulle ta oss till sundbyberg och det var ett helvette att hitta till lägenheten haha.. Olli och jag virrade omkring i 15 min när det snöade och blåste. Mina fötter var isbitar och likaså jag. Jag blev sjukt irriterad för att vi inte hittade men tillslut fann vi rätt haha.. Det var trevligt folk och bra stämning. Lärde känna massa nya och även folk jag kände var där.
 
Olli och jag drog vid 12 tiden, både för att jag inte mådde helt bra och så kände vi oss klara. Vi tog tåget hem och så hoppade Gurra på tåget. Eller.. Han missade tåget så han fick ta nästa hihi! När Olli och jag kom hem lagade vi mat, hungriga som vi var. Sen när Gurra kom tog vi oss en cider och spelade monopol till kl 02.00 på natten haha! Och jag vann såklart haha :D Gurra kom 3a och Olli 2a.
Sen fick Olli bråttom för det var 15 tills sista tåget gick mot märsta så hon stack och Gurra och jag snackade ett tag i köket och så lyssnade vi på P3 haha!! Vi kollade när Gurras buss skulle gå och då var det en timme kvar men självklart babblar vi bort tiden så han missar den bussen. Så nästa går 1 timme senare, vi går in i mitt rum och lägger oss på sängen och snackar istället. Vad tror ni händer sen? Jo.. Vi glömmer bort tiden och så missar vi ännu en nattbuss som Gurra skulle ta. Och då var klockan liksom 04.00.. och jag såg på Gurra hur trött han var. Så jag erbjöd honom att sova över och det gjorde han med glädje. Han slapp åka hem mitt i natten och sitta på en buss i över 1 timme för att komma hem.
Så vi gjorde iordning oss inför sängen. Vi la oss under täcket och pratade om sagan om ringen i en timme. Vi garvade så mycket att vi blev pigga. Sen började Gurra skrämmas om en äcklig tjej som finns i en del skräckfilmer så jag kunde knappt sova då.. Tur att Gurra låg bredvid, hade inte vågat somna annars. Sen berättade Gurra en sak, ska nog inte ta upp det här haha!
 
Alarmet stod på 06.00 imorse för att jag skulle iväg tidigt och även Gurra. Så vi sov i en timme haha. Om ens det.. Så vi var helt döda när vi vaknade. Försökte tända lampan så vi inte skulle somna om men Gurra höll fast mig så det var omöjligt. Men tillslut kom vi båda upp, helt mörkt och tyst ute.
 
Så idag (söndag) har jag bakat och varit iväg med mamma till IKEA. Vi köpte flera ljus! Min mamma älskar ljus och använder ca 60 ljus i veckan haha.. Så det tar slut ganska snabbt. Men nu har vi fyllt halva källaren med ljus så det ska nog räcka några veckor haha. Åt pizza till middag och nu ligger jag mätt och belåten i sängen med datorn på magen. 
 
1 vecka kvar till jul nu bara! Har mamma och pappa kvar att köpa julklappar till. Jag måste in till stan och köpa den gigantiska giraffen till mamma!!! Men problemet är vart fan jag ska gömma den!??! Att lägga den i mitt rum är bara att glömma, Jeppes rum också.. Källaren går ju mamma ner i rätt ofta så jag har ingen aning, kanske garaget då? haha.. Nåja. Pappa ska få ett gevär av brorsan och mig. I somras fick pappa låna ett gevär av en kompis och jag såg hur roligt han tyckte det var att pricka på öl burkar så det ska han få!
 
Nu blev det här inlägget väldigt långt så ska nog avsluta nu! Måste bara säga än en gång. Kärlek till den här helgen! Att få sovsällskap är ju något av det bästa som finns. Min 140 säng är ju för stor för bara mig så Gurra fyllde ut den platsen perfekt. Nästa gång Gurra sover hos mig ska vi dra med Olli också höhö :)
Nu får ni lite bilder istället!
 
 
 
 
 
Undra vem det var som vann på monopol? Haha, jag ägde till slut alla gatorna så det var lite svårt för Olli och Gurra!
Imorse. Trötta var vi efter knappt en timmes sömn. Men så går det när man babblar om sagan om ringen hela natten haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0