Juldagen och annandag jul

På juldagen är man alltid seg efter all julmat dagen innan. Myste med mamma på dagen framför tvn. Gick så bra program hela dagen. Kollade bland annat på Harry potter och sen Astrid Lindgrens alla sagor.
På kvällen ringde Olli och sa att hon hade köpt bil så hon ville åka till rimbo och käka kebab istället för att gå på krogen. Juldagen sägs ju vara Sveriges största festdag eller vad man nu ska säga.
Olli kom och hämtade mig så åkte vi till rimbo. Men när vi kommer fram är det stängt haha.. Så vi fortsätter vår resa till norrtälje där det blev donken.. Det enda som hade öppet typ. Sen körde vi runt i norrtälje ett tag innan vi åker hemmåt.
Men mitt på motorvägen så blir bilrutan så smutsig att vi var tvungna att köra av på nästa avfart. Vi kör in på en väg in till ett hus men vad händer? Jo, vi kör fast haha..! Vi kommer ingen vart med bilen och Olli gasar för fullt men det va hopplöst. Men vi löste det och kom loss tur nog.
Kom hem vid 10 tiden och somna gott i min varma säng.
 
Annandag jul var det dags att åka till stan till mellandagsrean. Olli kom med bilen så tog vi tåget från väsby. Väl framme i stan så var det inte så mycket folk än. Vi kom ju dit vid 10 när dem öppnade. Efter 2 timmars gående i stan så sätter vi oss på kungshallen och käkar lunch. Sedan fortsätter vi vår resa i staden. Olli ville in på Hollister men när vi kommer in till gallerian så är det världens kö för att ens komma in i butiken.. Olli skulle promt in så vi stod i kö i ca 45 min för att komma in.
Efter det så är Oll och jag helt slut. Vi har inte druckit något på hela dagen så man började få lite huvudvärk. Vi går in på första bästa butik som blev Media markt. Där köpte vi oss varsin dricka och jag köpte även ett par coola hörlurar. Nu är det slut med dem vita iphone hörlurarna.
På tåget hem är vi så trötta att vi nästan somnar. Helt sega i bollen är vi. Fick endast med mig en tröja och nya hörlurar.
På kvällen gör jag en stor tonfisksallad. Sist men inte minst så rullar jag upp för trappan för att mysa till Caribbean på tv med mamma och pappa. Chips, godis och godsaker hade vi till filmen.
 
Är faktiskt riktigt besviken på mellandagsrean i år. De har verkligen tagit fram det ingen vill ha.. Så känns det för mig i alla fall hehe.
 
Kön till Hollister. Sjukt att Olli och jag ställde oss i kön..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0