Julafton

Julaftonen går alltid så fort och nu är den redan slut..
 
Jag hade en jättebra jul men saknar min bror!!
Mamma, pappa och jag tog det lugnt på dagen. Mamma och pappa åt janson och julskinka till lunch men jag åt endast en apelsin, ville spara mig till Momas underbara julmat. Vi åkte till Moma lite innan 3 så kollade vi på kalle anka där och därefter åt vi julmat. Så sjukt gott! Efterrätten blev fruktsallad med grädde. Momas fruksallad är så speciell och god. Fruktbitarna är så små att man inte ens vet vad det är för frukt, man får gissa sig fram. Åt två portioner av fruktsalladen.
 
Sen diskas det och plockas undan innan vi lägger alla paketen under granen. Det är bara jag som får lägga paketen under granen haha, tradition! Och självklart delar jag ut julklapparna också, superkul att göra det tycker jag :D
Det roligaste var att se mamma och pappas min när jag gav de stora paketen till dem. Både blev chockade och hade ingen aning vad jag hade köpt till dem. Direkt när jag la stora paketet i pappas knä öppnade han det och han blev superglad! Han skrattade och öppnade förpackningen direkt haha! Mamma likså. Alla ville se vad som gömde sig i mammas paket. Mamma blev jätteglad över giraffen.
 
Jag själv fick jättefina och bra presenter.
Efter julklappsöppningen är det fikadags. Efter det är man bra mätt! Efter det är julen så gott som över. Vi umgås, leker med julklapparna vi fått, kollar på allt bra som går på tv och har det mysigt innan mamma, pappa och jag börjar röra oss hemmåt. Glada och nöjda.
 
Hela kvällen när vi kom hem sa mamma "jag älskar giraffen, är jätteglad för den". Hon gick runt och sa det minst 13 gånger haha mamis då! Pappa började pilla med geväret han fick av brorsan och mig. Roligt att alla blev så glada över paketen.
 
Den kvällen somnade man mätt och belåten. Ska visa vad jag fick i julklapp i ett annat inlägg.
 
Paaaaaket! 
Pappas gevär
En del av julklapparna
Julnaglar. Slarvigt gjorda.
Juloutfiten. Min årliga julklänning passar än. Har haft den de senaste 4 jularna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0