Det värsta med vintern..

Och det är ju vinterkräksjukan.. Bara idag har jag läst 3 statusar från olika personer som har fått vinterkräksjukan och även två bloggar som jag läser har även fått det.. Är så himla rädd för att få det så idag har jag hållt mig innomhus hela dagen, vågar inte gå utanför dörren. Det finns vissa själviska människor som går utanför dörren fastän dem är sjuka i kräksjukan.. Så otroligt respektlöst enligt mig..
 
Hörde en grej från min kompis idag. Hon hade varit i affären och handlat och när hon går förbi två gubbar så säger den ena gubben "har ju fått kräksjukan igår så jag mår inte bra idag". Blev sjukt arg när jag fick höra det av henne. Så himla själviskt... Och det ända han höll i handen var en falukorv..! Det kunde han säkert ha väntat med att köpa tills han inte smittar längre. Det tar ju minst 3 dagar innan man blir smittfri så..
 
Veckan innan jul, min största rädsla är att få kräksjukan.. Missa all god julmat, allt mys med släkt och familj.. julklappsöppningen och allt.. Julen är det bästa på hela året och då vill man inte vara sjuk! Så även fast jag har flera julklappar kvar att köpa så får det vänta.. Man vet ju aldrig om det sitter en självisk sjuk människa på tåget.. Och nu sista veckan innan jul och mitt i all rusningstrafik så är det omöjligt att inte bli sjuk om det sitter en sjukling bredvid dig.. Nej usch.. Hur tråkigt det än är att sitta inne så känns det som det bästa. Tar det säkra före det osäkra helt enkelt.
 
Nåja! Idag har jag kollat på Pelle svanslös julkalender i 5 timmar och 30 minuter. Kollade på alla avsnitten. En av mina favorit julkalendrar genom åren. Den julkalendern gick år 1997, väldigt längesen. 
Men inte nog med det. Snart ska jag sätta på Pelle svanslös och den stora skattjakten! Riktigt mys och pågrund av att jag kollade på Pelle svanslös så har jag fått riktiga julkänslor! 
 
Så nu ska jag lägga mig under täcket och kolla på film och släppa alla tankar om vinterkräksjukan, även fast det är svårt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0